Új intézkedések a fogyasztás és az „Internet Plus Tourism” erősítésére Kínában

Kína új intézkedéseket vezet be az áruk és a kulcsfontosságú ágazatok fogyasztásának fellendítése és a vidéki fogyasztási potenciál kiaknázása érdekében az Állami Tanács és a kabinet bejelentése szerint.

 

A Li Keqiang miniszterelnök által vezetett Államtanács végrehajtó ülésén többek között arról döntöttek szerdán, hogy nagyobb támogatást biztosítanak majd az „Internet Plus Tourism” program fejlesztésére, azzal a céllal, hogy jobban kielégíthessék az emberek fogyasztási igényeit.

A Kereskedelmi Minisztérium adatai azt mutatják, hogy 2019-ben az autóipar, a háztartási gépek, a bútorok, az építőanyagok és a vendéglátóipar kiskereskedelmi értékesítése a kínai összes kiskereskedelem 25%-át tette ki. Mindeközben a vidéki kiskereskedelem 14,7%-át tette ki a teljes összegnek. Októberben a teljes kiskereskedelmi értékesítés 4,3 százalékos emelkedést mutatott éves szinten, miután három egymást követő hónapban pozitív növekedést regisztráltak.

A miniszterelnök elmondta, hogy „jelenleg a gazdasági fejlődés kiemelkedő visszaesése tapasztalható, mivel a 2020 év elején a COVID-19 világjárvány súlyosan érintette a fogyasztási kedvet. Ugyan az elmúlt hónapokban ismét felgyorsult a növekedés, de a teljes helyreállításában továbbra is jelentős nehézségekkel kell szembenéznünk. Meg kell keresni a kiemelt fogyasztási termékeket a belső kereslet fellendítése érdekében.”

A szerdai ülésen megállapodtak abban is, hogy a hazai igények megerősítésének stratégiáját határozottan hajtják végre. Ehhez kapcsolódóan, mivel az autóvásárlási kedv láthatóan stabilizálódik és bővül, a helyi hatóságokat arra ösztönzik, hogy finomítsák az autóvásárlással kapcsolatos korlátozó intézkedéseket, és emeljék meg a rendszámkvóta felső határát.

 

Az emberek meglátogatják a 14. Hajnani Őszi Autókiállítást, a Hajnan Nemzetközi Konferencia és Kiállítási Központban Hajkouban, a dél-kínai Hajnan tartomány fővárosában, 2020. szeptember 17-én. (Hszinhua / Guo Cheng)

A szerdai ülésen megállapodtak abban is, hogy a hazai igények megerősítésének stratégiáját határozottan hajtják végre. Ehhez kapcsolódóan, mivel az autóvásárlási kedv láthatóan stabilizálódik és bővül, a helyi hatóságokat arra ösztönzik, hogy finomítsák az autóvásárlással kapcsolatos korlátozó intézkedéseket, és emeljék meg a rendszámkvóta felső határát. A vidéki területeken ezen kívül promóciós kampányokat folytatnak majd, hogy ezzel is fellendítsék a járművásárlásra és a használt autók új autóra való cserélésére irányuló érdeklődést. Ezen kívül, vidéken, ahol a körülmények megengedik, a lakosokat arra ösztönzik, hogy legfeljebb 3,5 tonnás teherautókat vásároljanak és legfeljebb 1,6 literes motorral rendelkező személygépkocsikat.

A gépjármű-vásárlók támogatást kaphatnak majd, azzal a céllal, hogy a nemzeti szén-dioxid kibocsátási norma szerinti III. vagy annál alacsonyabb besorolású autókat fokozatosan kivezessék a forgalomból. Emellett pedig több parkolót és elektromos töltőállomást fognak létesíteni az országban.

Azokat a régiókat, ahol a feltételek lehetővé teszik, arra ösztönzi az állam, hogy támogatást nyújtsanak a régi létesítmények eladásához, valamint a zöld és intelligens háztartási gépek és környezetbarát bútorok vásárlásához.

Mindeközben a vendéglátóipari szolgáltatókat arra motiválják, hogy sokszínűsítsék és frissítsék az étlapjukat, újítsák meg online és offline üzleti modelljeiket, és javítsák a szolgáltatási színvonalat. Támogatni fogják ezen kívül a kiváló minőségű, speciális étrendek piacorientált népszerűsítését is.

A megyei és községi fogyasztás bővülése támaszpontként szolgálhat majd a vidéki fogyasztás ösztönzéséhez is. Ezért fontos az is, hogy ösztönözzék az üzleti és kereskedelmi létesítmények építését a megyékben és a településeken, valamint a falvak logisztikai egységeit is fejlesszék. A szubnacionális helységeket olyan átfogó közszolgáltatási és fogyasztói szolgáltató központok felépítésében támogatják majd, amelyek kielégítik a vidéki igényeket és a gazdák mindennapi életének szükségleteit.

 

Az emberek megtekintik azokat a termékeket, amelyek egy élő streaming esemény során jelentek meg Bejcsuan megyében, a délnyugat-kínai Szecsuán tartományban, 2020. november 14-én. (Hszinhua / Jiang Hongjing)

A jogsértéseket, mint a hamis vagy nem megfelelő minőségű árucikkek gyártása és értékesítése, a törvények alapján szigorúan büntetik majd és igyekeznek megszüntetni, azzal a céllal, hogy a vidéki piac szabályozását jobban biztosítsák.

Li hangsúlyozta, hogy „a megyéket és a településeket is be kell vonni a vidéki fogyasztás növelésébe, mivel ezek óriási lehetőségekkel büszkélkedhetnek. Nem lehet kizárólagos célunk a nagyvárosok csúcskategóriás fogyasztásának emelése.” Hozzátette, hogy ugyan a “megyei fogyasztási kapacitás szerény, de a prognózisok alapján egyre inkább növekedni fog. Ezért törekedni kell a különböző fogyasztói igényekhez való alkalmazkodásra és az emberek életszínvonalának javítására.”

A megbeszélésen részt vevők az „Internet Plusz Tourism” projekt további támogatásának részleteiről is megállapodtak. Folytatják az intelligens létesítmények fejlesztését a turisztikai látványosságoknál, továbbá olyan szolgáltatásokat is támogatnak, mint az elektronikus térképek, vagy az audioguide-ok és -tárlatvezetések. A főbb turisztikai helyszíneket arra ösztönzik majd, hogy digitális kiállítási helyszíneket építsenek ki a jövőben.

Emellett a turisztikai honlapokat arra biztatják, hogy növeljék az online marketing tevékenységeiket, ezzel is megkönnyítve az új üzleti formákat, mint például az úgynevezett ‘cloud tour’-okat (felhőtúrákat), vagyis a digitális utazásokat. Az ehhez kapcsolódó szabályozásokat az „Internet Plus Homestay” szolgáltatásban fogják majd bevezetni. Azonban az online turisztikai szolgáltatások mellett a hagyományos offline lehetőségek is érvényben maradnak a jövőben, főként az idősebb korosztály és más speciális csoportok számára.

A tervek szerint az elkövetkező években javulni fognak a körültekintő és meggondolt szabályozási megközelítések, ezzel is növelve a biztonságos turizmus nyomon követését és az online panaszkezelést.

A miniszterelnök szerint „az „Internet Plus Tourism” modellje pozitív szerepet játszik a fogyasztás katalizálásában. Azokat a gyakorlatokat, amik jól beváltak, össze kell gyűjteni és népszerűsíteni kell.” Hozzátette, hogy emellett fontos az is, hogy “növelni kell a körültekintő, meggondolt szabályokat és meg kell akadályozni a csalásokat és megtévesztéseket.”

 


BRInfo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük