A vámok és a bizonytalanság miatt csökkent az USA Kínába irányuló exportja

A vámtarifák és a bizonytalan üzleti környezet következtében meredeken csökkent az elmúlt két évben az Egyesült Államok Kínába irányuló kivitele, ám Kína még így is az amerikai exportőrök egyik legnagyobb piaca – állapítja meg az Amerikai–Kínai Üzleti Tanács (USCBC) szerdán kiadott tanulmánya.

Második éve csökken a Kínába exportált amerikai áruk mennyisége, és ez idő alatt mindössze az USA kongresszusi körzeteinek egyharmada növelte exportját. “Sokan még mindig nem tudták ledolgozni a kereskedelmi háború kezdete óta elszenvedett veszteségeiket” – szögezi le a tanulmány.

2019-ben az előző évi több mint 7%-os csökkenést követően 11,4%-kal, 104,8 milliárd dollárra esett vissza az amerikai árucikkek kínai exportja.

A tanulmány szerint a szolgáltatások exportja ugyan nőtt, de az előző évekhez képest “lomha” iramban. 2016 és 2018 között éves átlagban 2%-kal nőtt a szolgáltatások Kínába irányuló kivitele, míg 2009 és 2016 között ez a mutató 18% volt.

“A csökkenő kínai export az amerikai exportcikkeket gyártó ipari központoktól az ország szívének mezőgazdaságtól függő településeiig valós és negatív hatással volt az emberek életére” – jelentette ki Craig Allen, az USCBC elnöke.

“A maine-i homártól a texasi olajig a kínai export országszerte amerikaiak ezreinek megélhetéséhez járul hozzá, míg az önkormányzatoknak adóbevételt jelent” – mondta Allen, a több mint 200 Kínával üzletelő amerikai céget képviselő szervezet vezetője.

A csökkenő exportmutatók ellenére Kína a legutóbbi évben is az amerikai termékek és szolgáltatások harmadik legnagyobb célpiaca maradt, ami az USCBC szerint jól jelzi, milyen fontos Kína szerepe vásárlóként is, nem csupán eladóként.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük