A vámok és a bizonytalanság miatt csökkent az USA Kínába irányuló exportja

A vámtarifák és a bizonytalan üzleti környezet következtében meredeken csökkent az elmúlt két évben az Egyesült Államok Kínába irányuló kivitele, ám Kína még így is az amerikai exportőrök egyik legnagyobb piaca – állapítja meg az Amerikai–Kínai Üzleti Tanács (USCBC) szerdán kiadott tanulmánya.

Második éve csökken a Kínába exportált amerikai áruk mennyisége, és ez idő alatt mindössze az USA kongresszusi körzeteinek egyharmada növelte exportját. “Sokan még mindig nem tudták ledolgozni a kereskedelmi háború kezdete óta elszenvedett veszteségeiket” – szögezi le a tanulmány.

2019-ben az előző évi több mint 7%-os csökkenést követően 11,4%-kal, 104,8 milliárd dollárra esett vissza az amerikai árucikkek kínai exportja.

A tanulmány szerint a szolgáltatások exportja ugyan nőtt, de az előző évekhez képest “lomha” iramban. 2016 és 2018 között éves átlagban 2%-kal nőtt a szolgáltatások Kínába irányuló kivitele, míg 2009 és 2016 között ez a mutató 18% volt.

“A csökkenő kínai export az amerikai exportcikkeket gyártó ipari központoktól az ország szívének mezőgazdaságtól függő településeiig valós és negatív hatással volt az emberek életére” – jelentette ki Craig Allen, az USCBC elnöke.

“A maine-i homártól a texasi olajig a kínai export országszerte amerikaiak ezreinek megélhetéséhez járul hozzá, míg az önkormányzatoknak adóbevételt jelent” – mondta Allen, a több mint 200 Kínával üzletelő amerikai céget képviselő szervezet vezetője.

A csökkenő exportmutatók ellenére Kína a legutóbbi évben is az amerikai termékek és szolgáltatások harmadik legnagyobb célpiaca maradt, ami az USCBC szerint jól jelzi, milyen fontos Kína szerepe vásárlóként is, nem csupán eladóként.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük