Kína segítséget nyújt azoknak az időseknek, akiknek problémájuk adódik a technológia használatával, illetve fenntartja számukra a hagyományos szolgáltatásokat is– áll az Állami Tanács Főirodájának kiadott tervében.
A terv, amely a 2020 – 2022-es időszak célkitűzéseit határozza meg, hét olyan típusú szolgáltatásra összpontosít, amelyeket az idősek leggyakrabban használnak vagy szembesülnek velük. Ezek közé tartozik például a mindennapi utazás, orvosi kezelések és szabadidős tevékenységek is.
A fejlesztések magukba fogják foglalni az idősek szolgáltatásainak biztosítását vészhelyzetekben, ideértve az egészségügyi szűrés eljárásának optimalizálását, amelynél a nyilvános helyekre történő belépés előtt QR kód eljárást fognak alkalmazni. Ezen kívül ide tartozik még, hogy alapszolgáltatások felajánlása az otthon maradt idős polgároknak.
A terv sürgető erőfeszítéseket tesz, hogy elősegítse az idősek gyógykezelési időpontjainak foglalását azzal, hogy különböző csatornákat kínálnak, illetve azzal, hogy az online időpont egyeztetés módját fejlesztik. A terv továbbá hangsúlyozza a hagyományos pénzügyi szolgáltatási módok megtartásának fontosságát.
Az idősek technológiai kompetenciájának javítása érdekében intézkedéseket fognak tenni az idősebbeknek szóló termékek kínálatának növelésére, az internetes alkalmazások újra tervezésére, valamint a számukra nyújtott technológia képzések fokozására.
A terv alapján 2022 végére javulni fog az időseknek szóló okos szolgáltatások szintje és kényelme, jobban lesznek koordinálva az online és offline szolgáltatások, valamint a hosszú távú mechanizmusokat fognak létrehozni, hogy áthidalják a digitális szakadékokat.