96 ország 250 kikötőjét kapcsolja össze az Új Nemzetközi Szárazföldi és Vízi Kereskedelmi Folyosó

Az Új Nemzetközi Szárazföldi és Vízi Kereskedelmi Folyosó, a Szingapúr és több nyugat-kínai tartomány együttműködésével a Kína-Szingapúr Csungkingi Mintakezdeményezés keretében létrehozott kereskedelmi és logisztikai útvonal 2020 végére 96 ország és régió 250 kikötőjét kapcsolta össze – derül ki a folyosó logisztikai és üzemeltetési központja által kiadott adatokból.

Az Új Nemzetközi Szárazföldi és Vízi Kereskedelmi Folyosó a vasúti, közúti és vízi szállítást kombinálja: a központnak is otthont adó kínai Csungking városától a dél-kínai Kuanghszi-Csuang Autonóm Területen található Beibu-öbölig vasúton utazik az áru, onnan Szingapúrba és más célállomásokra pedig a tengeren folytatja útját, javítva ezzel a Nyugat-Kína, Délkelet-Ázsia és a világ többi része közötti fuvarozási kapcsolatokat.

A folyosón közlekedő vasút-hajó intermodális szerelvények 2020-ban összesen 1297, az előző évinél 40,5% több utat tettek meg. A vonatok eddig 20 kikötőt értek el a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN) nyolc tagállamában, így például Szingapúrban, Vietnámban és Thaiföldön, miközben nemzetközi elosztóközpontok épültek Szingapúrban, Vietnámban és Kína Hongkong különleges közigazgatási körzetében.

A multimodális szállításnak köszönhetően 2821 nemzetközi közúti fuvarra is sor került tavaly, ez 126%-os éves növekedést jelentett. Két új autópályát is bevontak a folyosó működésébe, ezek Kínát köztik össze Üzbegisztánnal, illetve Kazahsztánnal, így már nyolc közúti útvonalon folyik a rendszeres áruszállítás. A közúti útvonalakra támaszkodó kínai vállalkozások külföldi partnereikkel közösen eddig 30 raktárközpontot létesítettek az Indokínai-félszigeten.

Csungking és a vietnámi főváros, Hanoi között 177 vasúti fuvarra került sor 2020-ban, 149%-al többre, mint egy évvel korábban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük