A közelgő kínai holdújév kiváló alkalmat kínál a kínai márkák számára, hogy növeljék globális ismertségüket – nyilatkozta David Haigh, a Brand Finance nevű londoni független márkaértékelő és stratégiai tanácsadócég vezérigazgatója a Xinhuának. A Bivaly éve pénteken veszi kezdetét Ázsiában.
A kínai holdújév világszerte ismert ünnep, és sok helyen fontos kulturális esemény, amely lehetőséget nyújt a kínai márkák és termékek kipróbálására és megismerésére – mondta Haigh.
Véleménye szerint jó példa erre a pajcsiu (baiju) nevű szeszesital, amelyet főleg kínaiak fogyasztanak, de a külföldiek is ezzel ünneplik a kínai újévet.
A kulturális ünnep olyan piacokon is növelheti egy-egy márka ismertségét, ahová egyébként nehéz belépni a kínai cégek számára.
Rengeteg kínálkozó lehetőség van, például a helyi holdújév-ünnepség szponzorálása – vélte Haigh,
hozzátéve, hogy az elmúlt évtizedben egyre több kínai márka játszik kiemelkedő szerepet globálisan.
A legújabb, 2021-es Brand Finance Global 500 jelentésben Kína a második helyen áll az országok szerinti márkarangsorban, mind a márkák száma, mind azok összértéke alapján.
A listán szereplő 84 kínai márka a teljes érték több mint 20%-át képviseli, összesen mintegy 1,5 trillió dollár értékben.
Ez főleg annak tükrében figyelemre méltó teljesítmény, hogy 10 éve még mindössze 27 kínai márka szerepelt a toplistán – jegyezte meg Haigh.
A folyamat hátterében meghúzódó tényezőkről beszélve kiemelte, hogy a kínai márkák sokat profitáltak az erősödő gazdaságból is, és a hagyományosan előnyből induló szektorok, így például a bankok és biztosítók nagyobbá és erősebbé váltak.
A kínai márkák teljesítményének kulcsa azonban az innováció, főként műszaki területen – jelentette ki Haigh, hozzátéve, hogy a WeChat, a Huawei és az Alibaba mára szupersztár márkákká nőtték ki magukat, és elérték az olyan cégek szintjét, mint az Apple, a Samsung vagy az Amazon.
Arra a kérdésre, hogy a kínai márkák további globális előretörésére számít-e, egyértelmű igennel felelt.
Véleménye szerint míg számos más országban, köztük az Egyesült Államokban és Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak életben a COVID-19 miatt, Kína gazdasága gyorsan kilábalt a járvány okozta gödörből.
A kínai márkákat a világjárvány mellett az olyan kormányzati kezdeményezések is segítik, mint az Új Selyemút, amely tovább javította Kína globális megítélését.
Ami a kínai márkák globális ismertségének korlátait illeti, Haigh a földrajzi korlátokat emelte ki.
A leghíresebb kínai márkák, pládul az ICBC bank, a Ping An biztosító vagy a Yili tejipari vállalat hiába tartoznak saját szektorukban a világ legértékesebb cégei közé, Kínán kívüli ismertségük elenyésző – mondta a márkaszakértő.