Májusban tovább növekedett a fogyasztás Sanghajban a második Dupla ötös vásárlófesztivál következtében. Az egy hónapos esemény célja fogyasztás élénkítése és a COVID-19 járvány gazdasági hatásainak mérséklése – jelentette kedden a Xinhua csoporthoz tartozó Shanghai Securities News..
A második évében járó bevásárlófesztivál május 1-jén vette kezdetét Sanghajban, és június végéig tart. Mint az önkormányzat sajtótájékoztatóján elhangzott, eddig 320 kiemelt eseményt és 1400 különleges tevékenységet jelentettek be a fesztivál keretében.
Sanghaj májusban további bővülést tapasztalt az online fogyasztásban: a fogyasztási cikkek online értékesítése 11,3%-os éves növekedéssel meghaladta a 120 milliárd jüant. A hónap során több mint 300 millió csomagot kézbesítettek, ez a szám 20%-kal magasabb az előző évinél.
Élénkült az offline fogyasztás is, és 10,2%-os éves növekedéssel meghaladta a 250 milliárd jüant.
Az adatokból kiderül, hogy a kiemelt vállalkozások forgalma gyorsan bővült az előző hónapban. A 205 fokozottan nyomon követett vállalkozás összbevétele 35,16 milliárd jüan volt, ez 15,9%-kal magasabb a tavaly májusban mértnél.
A felső kategóriás fogyasztási cikkek, az importáruk, valamint a nemesfémek és ékszerek is két számjegyű bővülést tudtak felmutatni az előző hónapban (rendre 58,3!, 46,3% és 29,1%).
A Dupla ötös bevásárlófesztivált tavaly májusban rendezték meg első alkalommal, a fogyasztói bizalom helyreállítása és a belföldi fogyasztás élénkítése érdekében tett országos erőfeszítések részeként.