Kína három napos Sárkányhajó-fesztiválja kiugró utazási és költekezési kedvet hozott, miután a vállalkozások és a hatóságok igyekeztek innovatív ösztönzőkkel felpörgetni a piacot, ezzel egyben fokozva a stabil, egyenletes helyreállás reményét Kínában.
A június 12. és 14. közötti ünnep során több mint 89 millió belföldi turisztikai utazásra került sor, ez 94,1%-kal több az előző évinél – derül ki a Kulturális és Turisztikai Minisztérium adataiból.
Az ebből származó turisztikai bevételek 29,43 milliárd jüant (mintegy 4,6 milliárd dollár) tettek ki, ami 139,7%-kal haladta meg a tavaly ilyenkor a COVID-19 járvány hatására összeomló szektor egy évvel korábbi adatát.
Bár az idei számadat még mindig elmarad a járvány előtti szinttől, az elemzők előrejelzése szerint a fogyasztási piac a költést stimuláló intézkedések hatására gyorsabban helyreállhat (ilyen például a digitális „piros borítékok“ kiosztása).
A Ctrip online utazási ügynökség adatai szerint az idei ünnep során 83%-kal több volt a helyfoglalás a platformon, és a belépőjegyek és autókölcsönzések tekintetében már meg is haladták a 2019-es szintet.
A fiatalok fokozatosan az ünnepi fogyasztás fő hajtóerejévé váltak, és ez a keresleti oldalról felgyorsítja a turizmus új formáinak terjedését – mondta Hszie Hsziao-csing, a Ctrip kutatóintézetének vezető munkatársa.
Kína digitális fizetőeszközének legutóbbi nyilvános próbaüzeme során Peking, a mintegy 22 milliós főváros 200 ezer virtuális piros borítékban összesen 40 millió jüant osztott ki a digitális pénzből.
A sorsolás eredményét június 11-én, az utazási és költési lázzal járó fesztivál előestéjén hozták nyilvánosságra.
A belső kereslet élénkítésére irányuló különböző erőfeszítésekre azt követően került sor, hogy a járvány által leginkább sújtott fogyasztási szektor helyreállása elmaradt az ellenállóképesebb ipari szektoré mögött, így a hatóságok kénytelenek voltak nagyobb hangsúlyt fektetni a szerkezeti reform elmélyítésére, hogy hosszú távon biztosítsák a kiegyensúlyozott kilábalást.
Kína gazdasága éves alapon 18,3%-kal nőtt 2021 első negyedévében. Az erős belső és külső kereslet hatására gyorsan helyreállt a gazdaság a 2020 eleji alacsony bázishoz képest, amikor a COVID-19 járvány megbénította a világ második legnagyobb gazdaságát.
Bár Kína gazdasága jól kezdte az idei évet, a központi vezetőség hangsúlyozta, hogy az első negyedéves adatot fenntartással kell kezelni, mivel továbbra is egyenlőtlen a kilábalás és nem elég szilárdak az alapok.
A fogyasztási potenciál kiaknázása érdekében a kevésbé fejlett vidéki területekre kerül a hangsúly. A múlt héten 17 állami szervezet, köztük a Kereskedelmi Minisztérium közös tervet bocsátott ki a vidéki fogyasztás fellendítése érdekében, melyben részletesen kitértek a régiók logisztikai és infrastrukturális szolgáltatásainak fejlesztésére is.
Az Állami Postahivatal adatai szerint az idei Sárkányhajó-fesztivál ideje alatt több mint 380 millió csomagot kézbesítettek Kína vidéki területein, 30%-kal többet, mint a tavalyi ünnep során.