A görögországi Pireusz kikötője a Selyemútnak köszönhetően újra életre kelt

Több mint egy évtizeddel ezelőtt, amikor Görögország súlyos adósságválság csapdájába esett, és közel került a csődhöz, Pireusz még mindig romos kikötő volt a sors válaszútján.

2009 -ben azonban a kikötői hatóság megállapodást írt alá a China Ocean Shipping Company -val, más néven COSCO -val a kikötői konténer terminálok kezelésének megkezdéséről. Ennek köszönhetően Pireusz-t kibővítették, korszerűsítették és vasúti hálózatokkal kötötték össze.

A tisztviselők, megfigyelők és lakosok Pireuszot említik a kínai-görög együttműködés sikeres példájaként a Selyemút kezdeményezés (BRI) keretében.

ADATOK ÉS TÉNYEK

2010-ben a konténerek szállítása Pireuszban 880 000 egyenértékű egység (TEU) volt, míg 2020-ban elérte az 5,43 millió TEU-t, a COVID-19 okozta problémák ellenére.

Erős alapjának köszönhetően a kikötő továbbra is ellenáll a járvány által okozott soha nem látott ingadozásoknak – mondta Tassos Vamvakidis, a kínai csoport Pireusz -leányvállalatának, a Piraeus Container Terminal S.A. -nak a kereskedelmi igazgatója a Xinhua -nak adott interjújában.

Míg az olyan ágazatok, mint a hajózás, a szállítás világszerte szenvedtek, Pireusznak sikerült átvészelnie a koronavírust a görög hatóságok által meghatározott biztonsági szabályok szigorú betartásával.

Tavaly a kikötőben nagyjából 3 százalékkal csökkent a konténerek száma 2019-hez képest

Összességében úgy gondoljuk, hogy jól teljesítettünk, amit ügyfeleink nagyra értékeltek. Egy napra sem álltunk meg a járvány miatt ” – mondta Vamvakidis.

A 64 éves Vamvakidis, aki Pireuszban született és nőtt fel, 16 éves kora óta dolgozik a kikötőben, és azóta gyümölcsöző együttműködésnek volt tanúja Görögország és Kína között.

Kína beruházása jelentősen megváltoztatta Pireusz imázsát, hiszen a kikötő konténer termináljait 2009 óta irányító társaság jelenleg fejlett berendezésekkel, infrastruktúrával és technológiával büszkélkedhet – mondta.

Ezenkívül az üzemeltető több mint 3000 közvetlen és még több közvetett munkát kínált a helyi közösségnek, több millió eurót fektetett be a kikötőbe, és milliókat fizetett az adókért, vámokért és szociális hozzájárulásokért.

JÖVŐBELI TERVEK

A Pireusz konténerszállító terminálnak most új mólóra van szüksége – a IV -es mólóra – mondta Vamvakidis a jövőbeli tervekre utalva. „Tevékenységeink napról napra jobbak és jobbak. Vannak ügyfelek, akik most inkább Pireuszot részesítik előnyben, emiatt több helyre van szükségünk.”

Egy újabb mólóval kiegészítve a pireuszi kikötő éves kapacitása meghaladhatja a 10 millió TEU-t. Így a kikötő elmozdulhatna a jelenlegi negyedik pozíciójából az európai konténerkikötők között – jegyezte meg.

Felidézve Xi Jinping kínai elnök 2019 novemberi kikötői látogatását, Vamvakidis azt mondta: „Nagyon le voltam nyűgözve, hogy egy nagy nemzet ilyen nagyszerű embere ilyen barátságos tud lenni … Évek óta úgy beszélt velünk, mintha ismernénk egymást.

Vamvakidis erősen hisz a BRI -elképzelésben és Pireusz szerepében. Mivel Pireusz a Földközi -tenger legnagyobb konténerkikötője lett, a két ország közötti együttműködés bővítése tovább életerőt juttat a kereskedelembe és a logisztikába – mondta.

„A Pireusz-kikötő projekt nayon jót tett Görögországnak, de nagyon hasznos volt Kína és Európa kapcsolatai szempontjából is, a kereskedelmi csomóponti szerepe miatt -mondta George Papandreou volt görög miniszterelnök a Xinhua-nak. .

„PIREUSZ CSALÁD”

„Kína hazánk egyik legfontosabb külföldi befektetője. Kína a COSCO -val és az Állami Hálózattal érkezett, és a gazdaságunk számára nagyon nehéz időkben befektetett Görögországba. Ezt soha nem fogjuk elfelejteni” – mondta Adonis Georgiadis görög fejlesztési és befektetési miniszter a Xinhua -nak.

Vamvakidis véleménye szerint a COSCO sokkal több, mint befektető vagy munkáltató, inkább egyfajta család, aminek büszke tagja lehet és hozzájárulhat ehhez a sikertörténethez.

Vamvakidis két fia, 33 és 35 szintén a kikötőben dolgozik, otthonuk nincs messze a cég székhelyétől.

Amikor néhány évvel ezelőtt egy BRI fórumon beszélt, „Pireusz gyermekének” nevezte magát. Most fiai és három unokája is „Pireusz gyermekei” lettek. Élénken emlékezett arra, hogy a legidősebb unokája mennyire izgatott volt, amikor négyéves kisfiúként először meglátott hatalmas darukat a kikötőben.

Vamvakidis elmondta, hogy a COSCO befektetései nagyon fontosak, mivel tovább segítheti a helyi hajózási társadalmat egy jobb jövő megteremtésében.

 


BRInfo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük