Vasárnap ér véget a 11. Smart City and Intelligent Economy Expo (Okos Város és Intelligens Gazdaság) elnevezésű kiállítás a kelet-kínai Csöcsiang tartományban található Ningboban.
A kiállítás fő témája az elektronikus üzletviteli technológiák és a digitalizáció alkalmazási területei a mezőgazdasági termeléssel foglalkozó régiókban. A cél a vidékfejlesztés, valamint a vidéki lakosok jólétének növelése.
Csöcsiang tartományban például az e-kereskedelem hatalmas lendületet adott a vidéki iparágaknak, támogatva ezzel az emberek megélhetését és a szegénység felszámolását.
Huang Jiefei, a Songyang megyében található egyik teagyártó vállalat tulajdonosának online értékesítésből származó bevétele tavaly elérte a 160 millió jüant (körülbelül 25 millió amerikai dollárt). Mindez azután történt, hogy a vállalat együttműködési megállapodást kötött több e-kereskedelmi platformmal, többek között a Pinduoduo-val, amely Kína legnagyobb mezőgazdasági termékekre szakosodott online értékesítési felülete.
A megyében jelenleg 1500 online teaüzlet működik, biztosítva ezzel mintegy 7000 ember megélhetését.
A vidékfejlesztés részeként a megyében olyan kulturális központokat is létrehoztak, ahol az emberek könyveket olvashatnak, nyelvjárásokat tanulhatnak, valamint digitális források és adatbázisok segítségével fejleszthetik tudásukat.
„A gyakorlat bebizonyította, hogy a digitális falvak létrehozása a vidékfejlesztés egyik fontos eszköze” – mondta Chen Yong, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium tisztviselője.
A város és a vidék közötti digitális szakadék további csökkentése érdekében Kína fejleszti a „digitális falvak” felépítését, támogatja az innovációs központok létrehozását, valamint elősegíti a régiók közötti tapasztalatcserét.