A fiatal fogyasztók ösztönzik a hazai márkák fejlődését

Az idei Szinglik napi vásárlás alkalmával Wang Xinyi, a délnyugati Csongkingből származó egyetemi hallgatója kosara zsúfolásig megtelt hazai márkákkal.

„A legtöbben manapság a házi készítésű termékeket választják, mert megfizethetőek és jó minőségűek” – mondta Wang, aki a múlt héti bevásárlási fesztiválon szinte csak helyi márkákat vásárolt.

Wang azon fiatal kínaiak közé tartozik, akik egyre gyakrabban választanak olyan hazai márkákat, amelyek megértik a fogyasztói igényeket, és magukba foglalják a hagyományos kínai stílust és kultúrát.

Az Aurora Mobile, a big data megoldásokat kínáló platform szeptemberben közzétett jelentése szerint a 90-es évek utáni nemzedékek közel 70 százaléka és a 2000-es évek utáni nemzedékek körülbelül 80 százaléka inkább hazai márkákat vásárol napi fogyasztásra.

A Baidu internetes óriáscég és a People.cn egyik intézete által közösen kiadott hasonló jelentés azt is kimutatta, hogy a kínaiak érdeklődése a hazai termékek iránt 528 százalékkal nőtt a 10 évvel ezelőttihez képest.

A minőség és a márkajelzés javítása lendületet adott a növekvő ágazatok hazai termékeinek, köztük a ruházati, autó- és kozmetikai termékek gyártásnak, amelyek népszerűsége idén megháromszorozódott a külföldi versenytársakhoz képest – áll a jelentésben.

Mumu (álnév), a Pekingi Egyetem külföldi tanulmányainak végzős hallgatóját egy helyi kávémárka minősége és környezettudatossága kezdte el vonzani.

„Ha összegyűjtök egy bizonyos számú kávésdobozt, akkor kicserélhetem azokat más termékekre. Ez igazán biztató az olyan emberek számára, akik törődnek a környezettel” – mondta.

A jó minőségű és testreszabott termékek mellett a hazai márkák a hagyományos kínai elemek és kultúra innovatív felhasználása miatt váltak népszerűvé a mai fiatalok körében – mondta Mumu.

A világ egyik leglátogatottabb múzeuma, a Palota Múzeum a fiatal vásárlók elkápráztatására olyan kozmetikai termékkollekciót dobott piacra, amelyet a hagyományos kínai építészet és asztrológia ihletett.

„Bizonyos hagyományos kínai elemeket tartalmazó minták, például daru és főnix vagy dombornyomott minták mindig vonzóak számomra” – mondta Pu Dongfang, a csonkingi egyetem hallgatója.

A hatalmas lelkesedés övezte a hazai márkákat az idei Szinglik napi bevásárlás során. Kína legnagyobb sportruházati vállalatának, az Anta Sportsnak a forgalma november 11-re meghaladta a 4,65 milliárd jüant (mintegy 728 millió amerikai dollárt) különböző e-kereskedelmi platformokon, ami 61 százalékos növekedés éves szinten – közölte a cég.

A Tencent kínai internetes óriáscég jelentése szerint a 2000 után képviselt fiatal fogyasztók, akik olyan időszakban nőttek fel, amikor az ország gazdasága és jóléte fejlődött, erősebb önbizalommal és nemzeti identitástudattal büszkélkedhetnek, mint más csoportok.

A Mumu reméli, hogy a helyi márkák továbbra is javítják termékeik dizájnját és minőségét, és folytatják az innovációt, hogy megfeleljenek a kínai vásárlók változó igényeinek.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük