Kína útja a fenntartható közlekedés felé – Magabiztos innováció keresése (2012-2021)

Az 2012 utáni új korszakban a kínai közlekedés folyamatosan gyorsítja fejlődését.

Kína a világ egyik vezető pozíciója az átfogó közlekedési infrastruktúra tekintetében. Integrált közlekedési csomópontjainak elrendezése folyamatosan javul. Kína az első helyen áll a világon a nagysebességű vasutak, gyorsforgalmi utak, hajózható belvízi utak és az üzemeltetett városi vasúti tranzitvonalak teljes hossza tekintetében. A 10 000 tonnás vagy annál nagyobb hajók part menti kikötőiben lévő kikötőhelyeinek száma, valamint a tengeri összeköttetések tekintetében is az első helyen áll. Kína az első vagy a világelső a vasúti, autópálya-, vízi- és polgári légiközlekedési személy- és teherszállítás, valamint a kikötői áruszállítás, valamint a postai és futárszolgálat volumene tekintetében is. Kína mára a világ egyik legforgalmasabb országa.

Fuxing nagysebességű vonat száguld át a hatalmas földön.

Kína hatalmas autópálya- és vasúthálózatát folyamatosan bővítették, és a nagysebességű vonatok, óriáshajók és járatok minden eddiginél több helyet kötöttek össze, beleértve azokat is, amelyek korábban elérhetetlenek voltak. A C919-es nagyméretű utasszállító repülőgép, az ország első, teljesen független szellemi tulajdonjoggal rendelkező, a legújabb nemzetközi légialkalmassági szabványok szerint gyártott távolsági polgári repülőgépe 2017-ben hajtotta végre első repülését az országban. Kína vezet a világon a tengeren átívelő hidak és alagutak, mélyvízi csatornák, automatizált konténerterminálok és egyéb területek építéséhez szükséges technológia terén is. Számos megaprojekt fejeződött be, köztük a Hong Kong-Zhuhai-Makaó híd, a Peking-Zhangjiakou nagysebességű vasút, a sanghaji Yangshan kikötő automatizált konténerterminálja és a pekingi Daxing nemzetközi repülőtér.

2017. november 10-én egy C919-es repülőgép, Kína házi készítésű nagy utasszállító repülőgépe szállt fel a Shanghai Pudong nemzetközi repülőtérről. Ez Kína első nagy távolságú polgári repülőgépe, amelyet a legújabb nemzetközi légialkalmassági szabványoknak és teljesen független szellemi tulajdonjogoknak megfelelően terveztek.

Kína célja, hogy még jobb személy- és teherszállítási szolgáltatásokat nyújtson, és tovább erősítse nagy szállítási szektorát. Megjelent Kína közlekedési erejének kiépítésének vázlata és az integrált nemzeti közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó irányelvek. Egy integrált és többdimenziós közlekedési hálózat kiépítését szorgalmazzák, amely „hat tengelyből, hét folyosóból és nyolc főútból” áll országszerte. Ezek az iránymutatások a kínai közlekedési szektor további megerősítésére irányuló felhívás.

A világ egyre inkább függ egymástól, és minden nemzetnek közös a jövője. Megalakult a „hat folyosóból, hat útvonalból, több országból és több kikötőből” álló kapcsolódási keretrendszer. A Kína-Európa tehervonatok 23 európai országba jutnak el. Kína 19 országgal épített ki nemzetközi közúti szállítási együttműködést. Nemzetközi tengeri szállítási útvonalai több mint 100 országot kötnek össze, polgári légi útvonalai 64 országot és régiót érnek el. Kína aktívan részt vesz a globális közlekedésirányításban is, és közel 120 többoldalú közlekedési megállapodás részes fele.

Kína magas szintű nyitásra törekszik, és a kínai közlekedést globalizálódásra ösztönzi. A Selyemút együttműködés megkönnyítése érdekében Kína törekedni fog az integrált szárazföldi, tengeri, légi és kiberkapcsolatok előmozdítására, valamint a kapcsolódó politikák, szabályok és szabványok harmonizálására a más országokkal való összeköttetés megerősítése és a nemzetközi szállítás megkönnyítése érdekében. Kína továbbra is hozzá fog járulni jövőképéhez és megoldásaihoz a globális forgalomirányításhoz, hogy elősegítse a közlekedési összeköttetés javítását szerte a világon, és mindenki számára előnyöket biztosítson.

Az emberiség közös jövőjével rendelkező közösség felépítésének víziójától vezérelve Kína folytatja a 2030-ig tartó időszakra vonatkozó Fenntartható Fejlődési Menetrend végrehajtását, és erősíti a nemzetközi cserét és együttműködést a közlekedés területén. Kína az összes többi országgal együtt fog működni a globális összeköttetés erősítése és az emberek közötti erősebb kapcsolatok kiépítése érdekében, ezáltal jobban hozzájárulva egy jobb és virágzó világ felépítéséhez.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük