A kínai holdújév közeledtével a globális luxusmárkák limitált kiadású termékeket dobnak piacra a Tigris Évének köszöntésére.
A legtöbb limitált példány a tigris, a 12 kínai állatöv egyik állatának képét emeli ki, mások pedig kínai elemeket tartalmaznak, mint például a vörös szín és a pekingi opera.
A dél-kínai szigetország, Hainan tartomány vámmentes üzleteiben szinte mindenhol tigriselemek és vörös szín látható. A limitált kiadású luxus holdújévi cikkek nagy sikert aratnak, beleértve a kozmetikumokat, ruházatot, táskákat, órákat és bort.
„A közelgő Tigris éve alkalmából az Armani limitált kiadású termékeket dobott piacra, köztük kabátokat és gyapjú pulóvereket, amelyek jól fogynak” – mondta Yang Qiulin, az Emporio Armani eladója a Haikouban, Hainan tartomány fővárosában található vámmentes üzletben.
A kabátok készlete máris fogyni kezdett, miután néhány napja került a polcokra – tette hozzá.
Li Chao, egy turista a kelet-kínai Zhejiang tartományból vásárolt egy limitált kiadású szemkörnyékápoló krémet piros csomagolással, amelyen egy tigris látható az Estee Lauder pultnál.
„Nagyon ünnepinek tűnik, és a Kínai Tavaszi Fesztivál hangulatát közvetíti” – mondta, megjegyezve, hogy a limitált kiadások piacra dobása megfelel a kínai fogyasztók igényeinek.
Kína egyre fontosabb piac a globális luxusmárkák számára, különösen akkor, amikor a világjárvány miatt soha nem látott nehézségeket szenvedtek el.
A Bain & Company Luxury Study 2021 kimutatta, hogy 2019 óta a kínai anyaország részesedése a globális piacon csaknem megkétszereződött, és 2021-ben elérte a 60 milliárd eurót.
A zodiákus elemek a hagyományos kínai kultúra fontos részét képezik. A hagyományos kínai kultúra nemzetközi luxusmárkák általi mélyreható feltárása azt tükrözi, hogy igyekeznek kielégíteni a kínai fogyasztók keresletét, és integrálódni a hatalmas kínai piacba – mondta Liu Feng, a Hainan Normal University kutatója.
A vámmentes piac a luxusfogyasztási cikkek fontos piaca. Hainan 2021-ben 49,5 milliárd jüan (7,8 milliárd amerikai dollár) értékű offshore vámmentes vásárlásról számolt be, ami 80 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az adatok szerint 2021-ben több mint 81 millió belföldi és tengerentúli turista látogatott Hainanba, ami 25,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kína célja, hogy Hainant 2025-re nemzetközi turisztikai és fogyasztási központtá, 2035-re pedig globálisan befolyásos turisztikai és fogyasztási célponttá tegye.