Tovább nőnek a közlekedési beruházások

 

A korszerű logisztikai rendszer kiépítésére és a fejlődés elősegítésére irányuló kínai törekvések keretében a következő öt év során emelkedik a kiemelt közlekedési beruházások anyagi támogatása – mondták el állami tisztviselők és szakértlők kedden.

Meng Wei, a Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság szóvivője szerint Kína a 14. ötéves terv keretében felgyorsítja az olyan kiemelt beruházásokat, mint például a Szecsuán-Tibet vasút vagy az új nyugati szárazföldi és vízi folyosó.

„Ezen beruházások fontos szerepet játszanak az infrastruktúra gyenge pontjainak megerősítésében, az erős belföldi piac kialakításában, valamint a gazdasági és társadalmi fejlődés elősegítésében” – mondta Meng egy pekingi sajtótájékoztatón. „A bizottság az érintett felekkel közösen törekszik a tervezés és koordináció megerősítésére, ezzel biztosítva a kiemelt beruházások megvalósulását a következő időszakban.”

A Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság felgyorsítja a következő ötéves terv előkészítését, bevonja az arra alkalmas vasúti beruházásokat Kína átfogó korszerű közlekedési rendszerébe, valamint megemeli a kiemelt beruházások állami támogatását.

A bizottság ezen belül felgyorsítja a hsziani, lancsoui, hsziningi, sencseni, fucsoui, kujjangi, hajkoui, kuangcsoui, csungkingi és csangsai csomóponti repülőterek felújítási és bővítési munkálatait, valamint előkészíti a hsziameni, talieni és kunmingi repülőterek felújítását és támogatja egy sor másodrendű repülőtér építését is.

Szakértők szerint a kiemelt infrastrukturális beruházások erősítése egybevág a kormányzat szándékával, hogy a 14. ötéves terv során fejlessze Kína közlekedését és felgyorsítsa az infratruktúra kiépítését.

Wei Wei, a Ping An Securities elemzője a Kínai Kommunista Párt 19. Központi Bizottságának Ötödik Plenáris Ülését követően kiadott közleményt idézve elmopndta, hogy a modern logisztikai rendszer kiépítése erősíti a belföldi piacot, csökkenti a cégek költségeit és elősegíti a fogyasztást.

Wang Yong, a stockholmi KTH Királyi Műszaki Egyetem vendégprofesszora szerint Kína a modern logisztikai rendszer fejlesztésének kulcsfontosságú fázisához érkezett.

„Kínának jó minőségű és korszerű rendszerre van szüksége, amely követi az új kettős körforgás modellt” – mondta Wang.

Miután a COVID-19 járvány visszafogta a nemzetközi légi és vízi fuvarozást, a tehervonatok iránti növekvő kereslet kielégítésére Kína tovább bővíti az Európába irányuló vasúti teherszállítási szolgáltatásokat – mondta Meng Wei.

A Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság más kormányzati szervekkel és önkormányzatokkal együttműködve felgyorsítja a kiemelt kikötők, valamint a Kína-Európa vasúti teheráruközpont építését.

.

 


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük