2023-ra 445,6 milliárd jüanra bővülhet Kína kisállat-iparága – derül ki az iResearch piackutató cég szerdán kiadott előrejelzéséből.
Az iparág stabil növekedési szakaszban van, a piac értéke tavaly már 200 milliárd jüan volt, és a politikai, gazdasági, társadalmi és technológiai tényezők hatására, valamint a járvány érzelmi hatásainak köszönhetően várhatóan fennmarad a trend.
Kínában a kutya és a macska a leggyakoribb háziállat, 70, illetve 56 százalékos részesedéssel. Érdekes, hogy macskát inkább az első és második vonalbeli városokban tartanak, míg kutyát jellemzően a harmadik lépcsős városokban.
Az állateledelek piacán is éles a küzdelem, itt a nemzetközi márkák vezetik az eladásokat. 2020-ban a JD e-áruház állateledel-eladásainak 57.8%-át a tíz vezető márka adta, a küüldföldi márkák piaci részesedése pedig 42.9% volt.