Idén augusztusban a fogyasztási cikkek teljes kiskereskedelmi értékesítése országosan 2,5%-kal nőtt előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor a növekedési ütem havi 6 százalékponttal csökkent.
A fő okok az ország egyes részein tapasztalható korlátozó intézkedésekben, valamint a járvány okozta fogyasztáscsökkenésben rejlenek.
Az idén januártól augusztusig tartó időszakban a fogyasztási cikkek összes kiskereskedelmi értékesítése 18,1%-kal nőtt előző év azonos időszakához képest és 8%-kal mutat többet a 2019-ben mért adatoknál. Összességében a fogyasztói piac élénkülése nem állt meg.
Sőt, az idén januártól augusztusig tartó időszakban az áruk internetes kiskereskedelmi értékesítése 15,9%-kal nőtt előző év azonos időszakához képest, ami a teljes kiskereskedelmi értékesítés 23,6%-át tette ki.