Kínában a fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítése 2021-ben elérte a 44,08 billió jüant (mintegy 6,93 billió amerikai dollárt) – közölte hétfőn az Országos Statisztikai Hivatal (NBS).
Az NBS adatai alapján a fogyasztási cikkek összes kiskereskedelmi értékesítése 2021-ben 12,5 százalékkal nőtt, így az elmúlt két év átlagos éves növekedése 3,9 százalék volt.
Decemberben a fogyasztási cikkek összes kiskereskedelmi forgalma 1,7 százalékkal nőtt előző év azonos időszakához képest.
A 44 billió jüan értékű fogyasztási volumen elérése mérföldkőnek számít – mondta Ning Jizhe, az NBS vezetője, hozzátéve, hogy a végső fogyasztás 65,4 százalékkal járult hozzá Kína 2021-es gazdasági növekedéséhez, ami a hazai piac fontos szerepét mutatja.
A városi kiskereskedelmi forgalom tavaly elérte a 38,16 billió jüant, ami 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábban mért értéket, míg a vidéki területeken 12,1 százalékkal nőtt előző év azonos időszakához képest.
Az adatok szerint 2021-ben Kína online kiskereskedelmi értékesítése továbbra is erőteljes bővülést mutatott, és meghaladta a 13 billió jüant, ami 14,1 százalékos növekedés jelent éves szinten.