A használt áruk a kínaiak első számú választása

Közvetlenül azután, hogy új lakásába költözött, Li Yuanyuan, egy Sanghajban élő tervező online csoportos csevegést indított, és meghívókat kezdett küldeni minden szomszédjának.

Használt cuccot akart vásárolni, és ennek népszerű és kényelmes módja egy online csoport létrehozása egy lakóközösségben.

A kereslet szilárd. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy más közösségek lakói is megtalálják az utat a chat-csoportba.

A kínai használtcikk-piacon a 2015-ös 300 milliárd jüanról (körülbelül 47 milliárd dollárról) 2020-ra több mint 1 billió jüanra nőtt az áruk mennyisége, és a termékek szinte minden fogyasztási kategóriát lefednek az Energetikai, Környezetvédelmi és Ökológiai Intézet (Tsinghua Egyetem) a viszonteladói ágazatról szóló 2021-es jelentése szerint.

A növekedés a kínaiak fogyasztással kapcsolatos változó igényeit és nézeteit tükrözi – mondta Csang Li, a Kínai Nemzetközi Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Akadémia (CAITEC) kutatója.

Hagyományosan a használt tárgyak megvásárlását gyakran a pénzügyi küzdelem jelének tekintik, amely társadalmi szégyenhez vezethet. Manapság a kínaiak, különösen a fiatalok, pragmatikusabb módon tekintenek rá.

“Több fogyasztó a termék tényleges értékére összpontosít ahelyett, hogy a legújabb terméket szerezze be” – mondta Zhang.

Az Analysys big data cég szerint a használtcikk-platformok fő felhasználói bázisa a 35 év alattiak.

A Li által alapított online chat-csoportban az emberek főleg fel nem használt ajándékokkal, bútorokkal és gyerektermékekkel kereskednek. “Sok fiatal anya árul használt babakocsit vagy kiságyat, és ott meglehetősen aktívak a tranzakciók” – mondta.

Az elmúlt években gyorsan fejlődő kínai online viszonteladói platformok megkönnyítették az ilyen tranzakciókat.

Az iiMedia Research tanácsadó cég szerint Kína online újrakereskedelmének áruforgalma a 2019-es 250 milliárd jüanról 2020-ra több mint 370 milliárd jüanra nőtt, ami a teljes használtcikk-piac 36 százalékát teszi ki.

“A használt gazdaság segít a fogyasztási potenciál kihasználásában és az e-kereskedelmi piac diverzifikálásában” – mondta Bai Ming, a CAITEC másik kutatója, hozzátéve, hogy ez a gazdasági növekedés új motorjaként szolgálhat.

“Zöld előnyei is vannak, mivel segít csökkenteni az erőforrások pazarlását és népszerűsítik az újrahasznosított termékek felhasználást” – tette hozzá Bai.


BRInfo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük