A kínai autópiac fejlődése várhatóan a globális piac szerkezetátalakításához vezet

A McKinsey & Company tanácsadó cég  közzétette a kínai autópiacról szóló fogyasztói kutatási jelentést, amely azt jelzi, hogy a piaci környezet, valamint a fogyasztói szokások és a márka ismertsége az intelligens elektromos járművek (EV-k) rohamos fejlődése következtében fejlődik.

A kínai autógyártóknak várhatóan költséghatékonyabb modelleket kell eljuttatniuk a tengerentúli fogyasztókhoz, elősegítve ezzel a strukturális változásokat a globális autópiacon. A McKinsey előrejelzési modellje szerint a 2021-től 2030-ig tartó tíz évben összesen mintegy 800 millió személygépkocsi eladása várható világszerte. Az elektromos járművek eladása várhatóan eléri a 220 millió darabot, amiből a kínai piacon várhatóan közel 50 százalékot tesz ki, ami azt jelenti, hogy az előrejelzések szerint körülbelül 100 millió elektromos autót fognak eladni a kínai piacon tíz év alatt.

A fogyasztói kutatás eredménye a kínai autópiac új jellegzetességeit tárta fel, amelyek a következő öt-tíz évben várhatóan alakítják az autóipar technológiai fejlődését, üzleti modelljét és versenymintáját.

Mivel a fogyasztás növelése továbbra is az autóvásárlás fő célja, a racionális vásárlók egyre nagyobb arányt képviselnek a kínai fogyasztók körében. Mindeközben Kínában az elektromos járművek vásárlói egészen más márkaismerettel rendelkeznek, mint a hagyományos üzemanyaggal működő járművek vásárlói, így a nemzetközi autómárkák kevesebb márkaelőnyt realizálnak

A kutatás azt mutatja, hogy Kínában az elektromos járművek fogyasztói egyre nagyobb lojalitásról tesznek tanúbizonyságot, ami a járművek kielégítő teljesítményéből és vásárlói élményéből adódik, és arra ösztönzi az elektromos járművek gyártóit, hogy támogassák a teljes körű ügyfélkezelést a fenntartható kompetencia fejlesztése érdekében.

A McKinsey jelentése szerint azoknak az autógyártó cégeknek, amelyek készek elfogadni az intelligens elektromos járművek trendjét, különös erőfeszítéseket kell tenniük a márkák újrapozicionálására. A vállalatok számára az is fontos, hogy egyensúlyt teremtsenek az elektromos járművek és az intelligens járművek üzletágának befektetései és megtérülése között, minden csatornás marketinghálózatot építsenek ki online és offline egyaránt, valamint új üzleti modelleket hozzanak létre az ellátási lánc mentén – áll a jelentésben.


BRInfo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük