A tintamosó festményekkel és kínai kalligráfiával díszített kávézóban az etiópiai Yirgacheffe kávészemeket kínai oolong teával keverik, így egyedi aromát szabadítanak fel.
A kínai tea ízű kávé ámulatba ejtette Liu Hszuedant, aki megrendelést adott le a Yuenn & Yang Coffee Changsha-ban, Hunan tartomány fővárosában. „Tudtam, hogy az afrikai kávénak nagyszerű íze van, de soha nem gondoltam volna, hogy ilyen jól működik a kínai teával” – mondta a 24 éves turista, aki Szecsuán tartományból származik.
A hagyományosan teaivó ország, Kína gyorsan növekvő étvágyat mutatott a kávé iránt. A Meituan e-kereskedelmi platform szerint a kínai kávéipar méretét 2022-ben 200 milliárd jüanra (körülbelül 27,8 milliárd amerikai dollárra) becsülték, 2025-ben pedig eléri a 369 milliárd jüant. „Kínában a kávéfogyasztás fokozatosan nőtt résfogyasztásból tömegfogyasztássá” – mondta Jao Siji, a Cash Coffee kávétermék-kereskedelmi vállalat alapítója. „Sok egyéni fogyasztó, különösen a fiatalok vásárolnak kávéfőzőt, és olyan órákat vesznek, hogy megtanulják, hogyan kell otthon kávét főzni.” Kína bővülő piaca mellett az ország folyamatos erőfeszítései az afrikai mezőgazdasági termékek behozatali eljárásainak egyszerűsítésére kikövezték az utat az afrikai kávé kínai kávézókba és otthonokba kerülése előtt. Kína az afrikai mezőgazdasági export második legnagyobb célországa.
Az elmúlt években a „Made in Africa” mezőgazdasági termékek több kategóriája jelent meg a boltok polcain Kínában, köztük az etiópiai kávé, a tanzániai kesudió, az elefántcsontparti kakaó és a kenyai avokádó. A Cash Coffee-nál az általánosan használt kávészemek több mint fele Afrikából származik. „Az afrikai bab egyedülállóan gazdag gyümölcsízzel büszkélkedhet, ezért a legtöbb olasz kávébabhoz kevertük őket” – mondta Yao.
A Gaoqiao Grand Marketen, ahol a Cash Coffee található, a 2022-ben eladott 2000 tonna kávébab körülbelül 40 százalékát Afrikából importálták. A piac 2020-ban nyitott egy afrikai kávékereskedelmi központot az afrikai bab importjának elősegítésére. A központon keresztül a kínai vásárlók megkerülhetik a közbenső kereskedőket, hogy közvetlenül afrikai gazdákkal köthessenek szerződést, így 30 százalékkal csökkentve a költségeket. A központ kiállítási és elosztóközpontként, valamint új afrikai kávémárkák inkubátoraként is szolgál. Az Own Master vagy a Coffee Z az egyik ilyen márka, amely profitált az egyszerűsített importfolyamatból és az afrikai kávé nagyobb megbecsüléséből a fiatal fogyasztók körében. A főként afrikai kávébabot használó kávézólánc eddig közel 50 fiókot nyitott Kínában, és a közelmúltban 100 millió jüant gyűjtött be az A sorozatú finanszírozásból.