A közelmúltban megrendezett párizsi légikiállítás ígéretes fellendülést mutatott be a légiközlekedési ágazatban. Az Airbus továbbra is elkötelezett amellett, hogy előrelépéseket tegyen a kínai piacon” – mondta George Hszu, az Airbus China vezérigazgatója a Xinhua-nak adott közelmúltbeli interjújában.
Az egyhetes, 2023-as, vasárnap véget ért Nemzetközi Párizsi Repülőkiállításon Hszu elmondta, hogy Kína rendkívül versengő légiközlekedési piaca új lehetőségeket kínál, miközben az ipar szén-dioxid-mentesítésre törekszik. A légibemutató a világ repüléstechnikai óriásait, köztük a Boeinget és az Airbust gyűjtötte össze, hogy bemutassák a legmodernebb technológiát, és elképzeljék a repülés jövőjét. „Mindenki szívesen kommunikál, és a piaci kereslet nyilvánvaló” – mondta .
Az Airbus által június 13-án kiadott Global Market Forecast 2023 kimutatta, hogy az új utasszállító és teherszállító repülőgépek iránti kereslet az előrejelzések szerint 2023 és 2042 között eléri a 40 850-et. Ebből az összesített repülőgépből körülbelül 9440, azaz 23 százalék várható.
Hszu szerint az Airbus és kínai partnerei közötti együttműködés a teljes ipari láncra kiterjed, a nagy alkatrészek beszerzésétől, gyártásától és telepítésétől a repülőgépek végső összeszereléséig és szállításáig. „Most azon dolgozunk kínai partnereinkkel, hogy tovább javítsuk a termék versenyképességét.
A kínai légiközlekedési ipar fejlődésével úgy gondoljuk, hogy Kínában globálisan versenyképesebb beszállítók fognak megjelenni.” Xu elmondta, hogy a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítése jelentősen befolyásolná az ipart, és egy nagyon szükséges lökést adna. Egy korábbi kínai látogatás alkalmával az Airbus vezetői új megállapodást írtak alá a China National Aviation Fuel Group Corporation-nel a fenntartható repülési üzemanyagok közös szabványainak előállítása és kidolgozása terén folytatott együttműködés fokozásáról.