Egy régi kockaköves utcán sétálva, és egy különleges városnéző térképet tartva a kezében, egyfajta „útlevéllel” sétálhatnak a kínai ókorban a turisták az északi Jangliucsing településen.
Az ún. ” magával ragadó turizmus „új témává vált Kína kulturális és turisztikai iparában, és egyre népszerűbb az ország fogyasztói körében.
„Az ősi város nagyon jól ötvözte a hagyományos népi kultúrát a trendi élménnyel. Imádjuk” – mondta egy főiskolai hallgató, aki most fejezte be utazását. A több tucatnyi vörös pecséttel ellátott városnéző térkép jelölte azokat a festői helyeket, amelyeket megjárt.
Az ősi útlevelek kreatív ötlete mellett Kínában számos turisztikai látványosság hasznosítja egyedi építészeti, ipari és kulturális erőforrásait, hogy magával ragadó turisztikai élményeket nyújtson a fogyasztóknak.
A délnyugat-kínai Csungking önkormányzat egyik ősi városa forgatókönyvet biztosít a látogatóknak a vakáció előtt. A jelmezbe öltözés után a látogatók a forgatókönyvek alapján indulnak útnak, mintha régi emberek lennének, akik az óvárosban éltek.
Hszianban a Huaqing-palotában, amely a város egyik kulturális nevezetessége, a turisták különleges jelmezeket viselhetnek, és magával ragadó élményben lehet részük a Tang-dinasztia (618-907) idejében.
„Manapság egyre több turista hajlandó fizetni a magával ragadó turizmusért, mert mélyebb utazási memóriát és jobb élményt szerezhet. Ez fokozatosan forró keresletté válik a kínai turisztikai piacon” – mondta Hszu Hong, a Főiskola dékánja. a Nankai Egyetem turisztikai és szolgáltatásmenedzsment szakán.
Kínában a turisztikai látványosságok mellett a múzeumok, művészeti csoportok és szórakozóhelyek olyan digitális technológiákat is alkalmaztak, mint a kiterjesztett valóság, a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, hogy a látogatók magával ragadó élményben részesüljenek.
A Kínai Turisztikai Akadémia által idén februárban közzétett adatok becslése szerint 2023-ban a kínai belföldi turisták száma eléri a 4,55 milliárd látogatást, ami éves szinten mintegy 80 százalékos növekedést jelent. Kína belföldi turizmusból származó bevétele meghaladja majd a 4 billió jüant (körülbelül 560 milliárd dollárt), ami körülbelül 95 százalékos növekedés éves szinten.
„Az idei év eleje óta a kínai kulturális és turisztikai ipar erőteljes fellendülési lendületet mutat, ami nem választható el az egyre változatosabb kulturális és turisztikai élményvilágtól és a bőségesebb fogyasztási lehetőségektől” – mondta Dai Bin, a Kínai Turisztikai Akadémia elnöke. .
A magával ragadó turizmus kielégíti az ügyfelek új és egyedi turisztikai élményekre vonatkozó igényeit, és tükrözi a kínai városi és vidéki lakosok vágyát egy jobb spirituális és kulturális élet iránt – tette hozzá Dai.