Auto Shanghai 2025 – A jövő autóiparának központja Kínában

Április 25. és 30. között immár 21. alkalommal rendezték meg Sanghajban az Auto Shanghai Nemzetközi Autóipari Kiállítást, amely az egyik legjelentősebb esemény az autóipar világában. Az idei rendezvény mottója – „Az innováció erejével a jövő felé” – jól tükrözte a kiállítás szellemiségét: a technológiai fejlődés, a nyitottság és a fenntartható mobilitás álltak a középpontban.

Kína az autóipar globális középpontjában

Az idei Auto Shanghai ismét bebizonyította, hogy Sanghaj nem csupán Kína, de az egész világ egyik legfontosabb autóipari központja. A kiállítás több mint 360 ezer négyzetméteres területen zajlott, ahol közel ezer neves vállalat – 26 különböző országból – mutatta be újdonságait. A kiállításon több mint száz modell debütált, köztük a ZEEKR luxuskategóriás SUV-jai, a BYD Yang Wang U8L, valamint a SAIC-GM Buick és Beijing Benz prémium járművei.

A látogatók száma és sokszínűsége is jelezte: a kínai piac továbbra is mágnesként vonzza a befektetőket és az autórajongókat a világ minden tájáról. A BMW igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse is megerősítette, hogy a német autógyártó hosszú távon elkötelezett a kínai piac iránt, és bővíteni kívánja jelenlétét az országban.

Technológiai forradalom a reflektorfényben

Az Auto Shanghai 2025 nemcsak autókról, hanem technológiáról is szólt. Egy külön, 100 ezer négyzetméteres zónában kaptak helyet az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az elektromobilitás legfrissebb vívmányai. Olyan iparági óriások, mint a Bosch, a ZF és a CATL mellett jelen voltak a jövő technológiáit fejlesztő cégek is – például a Horizon Robotics, a SenseAuto és az iFlytek.

Egyre több együttműködés születik kínai és külföldi vállalatok között az okos és környezetbarát járművek fejlesztése érdekében. A Mercedes-Benz például a ByteDance által fejlesztett, nagyméretű nyelvi modellre (Doubao) épülő technológiát integrálta autóiba, míg az Audi a Huawei-jel közösen dolgozik a Qiankun nevű intelligens vezetési platformon.

Szakértők szerint az „okos autó” fogalma mára túlmutat a négykerekű járműveken – ide tartoznak a repülő autók és az MI által vezérelt humanoid robotok is. Ez már nemcsak iparági átalakulás, hanem egyfajta technológiai forradalom.

Befektetések új hulláma

Sanghaj már régóta vonzza a külföldi tőkét, köszönhetően fejlett infrastruktúrájának és hatalmas fogyasztói piacának. A kiállítás előtt a Toyota bejelentette, hogy 2027-ben megkezdi egy teljesen elektromos autókat gyártó üzem építését a sanghaji Csinsan kerületben – az összérték mintegy 14,6 milliárd jüan, vagyis nagyjából 2 milliárd amerikai dollár. A BASF szintén bővíti sanghaji vegyi üzemét, hogy jobban kiszolgálhassa a helyi autóipart.

A kínai kormány is támogatja a külföldi befektetéseket: enyhítette a gyártási szektorban érvényes korlátozásokat, és több mint 2700 kilométernyi úton hozott létre tesztzónákat önvezető és elektromos járművek számára.

Jövőkép négy keréken – és azon túl

Az Auto Shanghai 2025 világossá tette, hogy Kína nem csupán követi a globális trendeket, hanem formálja is azokat. Az innovációra épülő stratégiák, a nemzetközi együttműködések és a növekvő befektetési kedv mind hozzájárulnak ahhoz, hogy Kína az autóipar jövőjének egyik legmeghatározóbb szereplője legyen.

A sanghaji kiállítás tehát nem csupán egy autós seregszemle volt – sokkal inkább betekintés a jövőbe, ahol a technológia, a fenntarthatóság és az együttműködés határozzák meg a mobilitás új korszakát.

 


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük