Az európai vállalatok is profitálnak a kínai gazdaság gyors kilábalásából

 

Egyre több európai vállalat látja előnyét annak, hogy a kínai gazdaság gyorsan helyreállt a COVID-19 járványt követően, és Kína is mindent megtesz, hogy támogassa az Európai Unió kilábalását – nyilatkozta szerdán egy német szakértő a Xinhuának.

Kína igen fontos szerepet játszhat. Az európai vállalatok, elsősorban az autóipar és a luxuscikkek gyártói jelenleg a kínai piac helyreállásának előnyeit élvezik – mondta Jost Wuebekke, a Sinolytics igazgatója. A berlini székhelyű tanácsadó cég Kínára, azon belül pedig annak technológiai és digitális átalakulására szakosodott.

A gazdaság helyreállásához fontos, hogy az EU országai megfékezzék a járványt és tovább folytassák oltási programjukat. Először is el kell végezni a házi feladatunkat – véli Wuebekke.

Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn közölte, hogy tavaly az Egyesült Államokat megelőzve Kína lett az unió legnagyobb külkereskedelmi partnere.

A Kínába irányuló export 2,2%-os éves növekedéssel elérte a 202,5 milliárd eurót, míg a behozatal 5,6%-kal, 383,5 milliárd euróra nőtt. Ezzel párhuzamosan mindkét irányban visszaesett az EU és az USA közötti kereskedelem.

Wuebekke véleménye szerint nem meglepő ez a fejlemény, hiszem Kína már 2019-ben is az EU második legnagyobb kereskedelmi partnere volt közel 14%-os részesedéssel, míg az USA 15% körül állt.

Wuebekke szerint két tényező áll a kereskedelem folyamatos bővülése mögött.

Egyrészt Kína gazdasági kilábalása 2020 második negyedévében stabil keresletet teremtett az európai áruk, különösen az autók és luxuscikkek iránt. Másfelől az elhúzódó európai lezárások hatalmas keresletet teremtettek az elektronikai cikkek iránt, melyek jelentős része Kínában készül.

Kína emellett továbbra is a német gépek, autók és alkatrészek, valamint vegyszerek jelentős célállomása. Wuebekke véleménye szerint a kínai piac növekedési potenciálja „továbbra is óriási“.

2015 óta Kína vezeti Németország importlistáját. 2020-ban Kína volt a legnagyobb import forrásország és a második legnagyobb export célország – közölte korábban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis).

Európa hasonlóképpen nagy piacot jelent a kínai termékek számára. A nemzetközi e-kereskedelem bővülésével párhuzamosan növekszik majd az Alibaba és a JD.com európai jelenléte is – jósolta Wuebekke. .

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük