Saját fizetési szolgáltatásokat indítanak a népszerű kínai appok

 

Az év kezdete óta számos népszerű alkalmazás üzemeltetői igyekeznek belépni Kína harmadik feles fizetési piacára, ahol pénzzé tehetik óriási mennyiségű felhasználói adatforgalmukat.

Januártól indította el alkalmazáson belüli fizetési lehetőséget a Douyin, a népszerű TikTok videóplatform kínai változata, míg a Pinduoduo interaktív e-kereskedelmi platform bejegyeztette a Pinduoduo Pay védjegyet.

Rajtuk kívül a Kuaishou és a Bilibili videós appok is felgyorsították a piacra lépésüket.

Elemzők véleménye szerint az, hogy ezek az internetes óriások kiaknázzák felhasználóik adatfolyamát a saját fizetési rendszerük érdekében, a jövő trendje lehet, amivel nem csupán a felhasználói adatfolyam monetizálása növekedhet, hanem a harmadik fizetési szolgáltatók piacán is élénkülhet a verseny.

A Douyin Pay jelenleg 10 bank, köztük a Back of China, a China Construction Bank és az Agricultural Bank of China kártyáival köthető össze, míg az alkalmazás alapból lehetővé teszi az Alipay és a Wechat Pay használatát.

Ezt megelőzően a ByteDance, a Douyin anyavállalata felvásárolta a Wuhan Hezhong Epro Technology Co., Ltd. nevű internetes fizetési szolgáltatót, ezzel jutva harmadik feles fizetési jogosultsághoz.

Wang Pengbo, az Analysys nevű kínai big data szolgáltatócég vezető pénzügyi elemzője szerint a fizetési szolgáltatások segítségével az internetes vállalkozások bővíthetik üzleti kapcsolataikat, ezzel újabb növekedést generálva a megemelkedett felhasználói adatforgalom által.

Hosszú éveken át az Alipay és a Wechay Pay határozta meg a mobilos fizetési szektort, mely végül a jelenlegi duopóliumhoz vezetett.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük