Az év kezdete óta számos népszerű alkalmazás üzemeltetői igyekeznek belépni Kína harmadik feles fizetési piacára, ahol pénzzé tehetik óriási mennyiségű felhasználói adatforgalmukat.
Januártól indította el alkalmazáson belüli fizetési lehetőséget a Douyin, a népszerű TikTok videóplatform kínai változata, míg a Pinduoduo interaktív e-kereskedelmi platform bejegyeztette a Pinduoduo Pay védjegyet.
Rajtuk kívül a Kuaishou és a Bilibili videós appok is felgyorsították a piacra lépésüket.
Elemzők véleménye szerint az, hogy ezek az internetes óriások kiaknázzák felhasználóik adatfolyamát a saját fizetési rendszerük érdekében, a jövő trendje lehet, amivel nem csupán a felhasználói adatfolyam monetizálása növekedhet, hanem a harmadik fizetési szolgáltatók piacán is élénkülhet a verseny.
A Douyin Pay jelenleg 10 bank, köztük a Back of China, a China Construction Bank és az Agricultural Bank of China kártyáival köthető össze, míg az alkalmazás alapból lehetővé teszi az Alipay és a Wechat Pay használatát.
Ezt megelőzően a ByteDance, a Douyin anyavállalata felvásárolta a Wuhan Hezhong Epro Technology Co., Ltd. nevű internetes fizetési szolgáltatót, ezzel jutva harmadik feles fizetési jogosultsághoz.
Wang Pengbo, az Analysys nevű kínai big data szolgáltatócég vezető pénzügyi elemzője szerint a fizetési szolgáltatások segítségével az internetes vállalkozások bővíthetik üzleti kapcsolataikat, ezzel újabb növekedést generálva a megemelkedett felhasználói adatforgalom által.
Hosszú éveken át az Alipay és a Wechay Pay határozta meg a mobilos fizetési szektort, mely végül a jelenlegi duopóliumhoz vezetett.