A Kínában működő külföldi cégeket lenyűgözi a kínai piac vitalitása

 

A Kínában működő külföldi cégek mélyen átérzik a kínai piac erős vitalitását – jelentette hétfőn a People’s Daily című napilap.

A nemrégiben közzétett “A 14. ötéves terv (2021-2025) a nemzetgazdasági és társadalmi fejlődésért és a 2035-ra kitűzött hosszú távú célokért” című dokumentum értelmében Kína minden szempontból tovább nyit a világ felé, elősegíti a kereskedelem és a befektetések liberalizálását és fokozatosan bővíti a szabályozásra és szabványokra épülő intézményi nyitást.

Kína további nyitása számos Kínában működő külföldi tulajdonú cég véleménye szerint szélesebb fejlődési platformot és jobb piaci környezetet biztosít részükre.

Kína a Johnson Controls amerikai iparvállalat legfontosabb növekedési piaca, és az itteni forgalom teszi ki a teljes ázsiai forgalma negyedét.

A tavaly novemberben megrendezett harmadik Kínai Nemzetközi Import Expo során a cég 11 adásvételi szándéknyilatkozatot írt alá, összesen 18 millió dollár értékben, miközben az előző évi expóhoz képest duplájára, háromezerre nőtt az érdeklődő ügyfelek száma.

A kínai vállalatokkal és ügyfelekkel folytatott személyes kommunikáció során ismét lenyűgözött bennünket a kínai piac vitalitása és a kínai mesterséges intelligenciában, digitális alkalmazásokban és egyéb területeken rejlő hatalmas potenciál – mondta Zhu Yonghuan, a Johnson Controls kínai alelnöke.

Kína 2030-ra várja szénkibocsátásának csúcsát, 2060-ra pedig már teljesen karbonsemleges szeretne lenni. Ebben segítségére lehetnek az olyan új iparágak, mint az 5G, a mesterséges intelligencia és egyéb új infrastruktúra területek.

Ez azt jelenti, hogy a kérdéses iparágakban bőven lesz tere a fejlődésnek, ami valós piaci lehetőségeket kínál a vállalkozások számára – vélte Zhu.

A kínai gazdaság gyors növekedésével a dán Lego csoport is nagyobb sebességre kapcsolt az országban, és megnyitotta ázsiai első gyárát Csöcsiang (Zheijang) tartományban, míg Sanghajban megnyílt a cég első ázsiai szuperáruháza. Kína ma már a cégcsoport öt legnagyobb piaca közé tartozik.

A Lego 2020-ban nyitotta meg 200. kínai márkaboltját Nancsangban, a kelet-kínai Csianghszi tartományban, idén pedig további 80 üzletet tervez nyitni az országban.

Huang Guoqiang, a Lego csoport Kínáért felelős alelnöke szerint a gyors felfutás részben a folyamatosan optimalizált üzleti környezetnek is köszönhető, mivel a kínai kormány folyamatosan erősíti a szellemi tulajdonjogok védelmét, ezzel erősebb jogi garanciát biztosít az üzletfejlesztés szempontjából és megszilárdítja a Lego kínai terjeszkedésbe vetett bizalmát.

A francia Decathlon sportáruház-lánc több mint 100 kínai városban nyitott üzletet, mióta 2003-ban belépett a kínai piacra, a cég kínai gyárakban készült termékeit pedig a világ több mint 20 országában árusítják.

Kína a Decathlon egyetlen piaca, ahol a teljes ipari láncba beruházott, a kutatás-fejlesztéstől a tervezésen és gyártáson át a logisztikáig és az értékesítésig.

Michel Leclerq, a Decathlon alapítója korábban elmondta, hogy “roppant optimista a kínai gazdaság innovációs potenciálját illetően”.

.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük