Az Adidas kínai eladásai 2,4 milliárd eurót tettek ki az idei év első hat hónapjában, ez 36,9%-kal magasabb az előző év azonos időszakánál – jelentette be csütörtökön a német sportszergyártó cég.
Az idei második negyedévben éves szinten 16,3%-kal alacsonyabb, 1 milliárd euró volt a cég forgalma Kínában, de az Adidas így is az üzletmenet folytatódó helyreállásáról számolt be, miközben javultak a szekvenciális értékesítések.
Mivel idén nyáron a sport visszafoglalta központi szerepét, igen sikeres negyedévet zártunk –mondta Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója. A váratlanul magas keresletnek köszönhetően mind az alsó, mind a felső szegmens eladásai megugrottak.
Az Adidas árfolyamhatástól megtisztított második negyedéves árbevétele 5,1 milliárd euró volt, ez 55%-kal magasabb az előző évinél. Az egy évvel korábbi 317 millió eurős veszteséget követően most 407 millió eurós nyereségről számolt be a cég.
A folytatódó COVID-19 válság és az ellátási nehézségek ellenére az Adidas megemelte az idei évre vonatkozó célszámait, és 20%-os bevételnövekedéssel számol 2021-ben.