Lazada jelentés: Délkelet-Ázsia online eladói optimisták a jövőbeli növekedést illetően

 

2021 első felében a délkelet-ázsiai online eladók 52 százaléka nagy fejlődést tapasztalt online üzletében – derül ki az Alibaba tulajdonában lévő Lazada, Délkelet-Ázsia vezető e-kereskedelmi platformja által nemrég közzétett indexjelentésből.

A Lazada legelső kétéves digitális kereskedelmi bizalmi indexe 750 eladót mért fel hat dél-kelet-ázsiai piacon, nevezetesen Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön, Vietnamban, Malajziában és Szingapúrban 2021 első felében.

A megkérdezett eladók 70 százaléka 2021 harmadik negyedévére több mint tíz százalékos növekedést vár. A 70 százalék 33 százaléka teljesen biztos abban, hogy értékesítési volumene több mint 30 százalékkal fog növekedni a harmadik negyedévben – áll a jelentésben.

„A kihívásokkal teli egészségügyi helyzet és a folyamatos nehézségek ellenére indexünk azt mutatja, hogy az eladók továbbra is rugalmasak és optimisták a jövőt illetően” – mondta Magnus Ekbom, a Lazada Group stratégiai igazgatója.

A jelentés szerint az összindex 64 „optimista” véleményt kapott, a nulla „nagyon pesszimista” és 100 „nagyon optimista” vélemények spektrumban. A pozitív hangulatot a délkelet -ázsiai fogyasztók fogyasztási szokásainak jelentős elmozdulása okozta, az online és az offline vásárlások közötti nagyobb diverzifikációval.

A jelentés szerint 2020-ban a hat délkelet-ázsiai piacon a fogyasztók 47 százaléka kevesebbet vásárolt offline és 30 százalékuk növelte online kiadásait, mivel a COVID-19 világjárvány felgyorsította a digitális kereskedelem terjedését, és kulcsfontosságú kereskedelmi térré vált azon eladók számára, akik bővíteni szeretnék vállalkozásaikat.

A régió valamennyi kiskereskedelmi kategóriája erős lendületet mutatott az online üzlet terén, az elektronika és a gyorsan változó fogyasztási cikkek eladói tűntek a legnagyobb haszonélvezőnek az otthonról végzett munka területén. A jelentés szerint az e kategóriákban megkérdezett online eladók 53 százaléka arról számolt be, hogy 2021 első felében jelentősen fejlődött a vállalkozásuk.

Emellett a divatárusok is erős keresletre számítanak a jövőt illetően. Annak ellenére, hogy 48 százalék szerint 2021 első felében fejlődött a vállalkozásuk, 75 százalékuk azt nyilatkozta, hogy a harmadik negyedévben még további tíz százalékos emelkedésre számít, és majdnem 40 százalékuk azt várja, hogy növekedésük meghaladja a 30 százalékot ugyanabban a negyedévben. A jelentés szerint az oltás és a társadalmi korlátozások esetleges könnyítése több alkalmat teremthet az öltözködésre a jövőben.

A jelentés emellett Roshan Raj-t, a Redseer indiai menedzsment tanácsadó cég partnerét idézte, aki szerint az élő csatornák nagy lendületet adtak számos eladónak, mivel interaktív környezetet teremtettek a vásárlók számára.

„Az eladók és vevők közötti online találkozás a divatipar fontos hajtóereje, mivel a szegmens személyes eladási platformot kínál, és az interakciók során erős bizalomépítő elemet igényel”-mondta Roshan. Hozzátette azonban, hogy a divatkereskedők várakozásai a közeljövőben némileg mérséklődhetnek a dél-kelet-ázsiai COVID-19 esetek közelmúltbeli növekedése miatt.

A Lazada Group az egyik vezető e-kereskedelmi platform Délkelet-Ázsiában, amelynek célja, hogy 2030-ig 300 millió vásárlót szolgáljon ki. 2016 óta a Lazada a kínai székhelyű Alibaba Group világszínvonalú technológiai infrastruktúrájának köszönhetően délkelet-ázsia zászlóshajója.

 


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük