A BMW az előző év azonos időszakához képest 42%-kal növelte eladásait Kínában az év első hat hónapjában, miután 467 956 járművet szállított le legfontosabb piacán – jelentette be kedden a német vállalat.
A közlemény szerint az erős első negyedévet követően a BMW „kiválóan teljesített“ a második negyedévben is.
A BMW csoport várakozásai szerint Kína autópiaca 10,3%-kal bővül idén.
Európában ez idő alatt 35.4%-kal, 504 834 egységre nőtt a BMW értékesítése, míg az Egyesült Államokban 184 436 autót szállítottak az első félévben, ez 52%-os éves növekedésnek felel meg.
A BMW, Mini és Rolls-Royce márkák összesített első félévi eladásai közel 40%-kal, 1 339 047 autóra emelkedtek, ezzel új rekordot állítva fel – közölte a vállalat.
A csoport első féléves árbevétele 55,36 milliárd euró volt, ez 28,1%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Az adózott nyereség 7,6 milliárd euróra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 362 millió euróval.
A vállalat az erős kereslet következtében jelentős növekedést volt képes elérni – mondta Oliver Zipse, a BMW csoport vezérigazgatója. A közlemény szerint a második félév azonban hullámzóbbnak ígérkezik a félvezetők terén továbbra is fennálló ellátási nehézségek miatt.
Amennyiben sem a COVID-19 járványhelyzet, sem a félvezető-ellátási probléma nem romlik jelentősen a második félév során, és stabil marad a nyersanyagok ára is, a BMW az eredmény további javulására számít.