Új fitnesztrendek hódítanak Kínában

Kínában az emberek nagy hangsúlyt fektetnek fizikai állapotuk megőrzésére ezért az új fitnesztrendek nagy népszerűségnek örvendenek az országban – számolt be a Xinhua hírügynökség vezetése alatt álló Economic Information Daily.

Új típusú edzőtermek

Az elmúlt években Kínában megjelentek az úgynevezett új típusú edzőtermek, amelyek lehetővé teszik az óradíj alapú fizetést és éjjel -nappal látogathatóak. Ilyen például a Lefit is, amely egy internet-alapú fitnesz platform, amelyet 2015-ben alapítottak Hangzhou-ban, a kelet-kínai Zhejiang tartományban. A Lefit által üzemeltetett, nonstop nyitva tartó edzőtermek gyorsan népszerűvé váltak a fiatalok körében.

Az alkalmazás felhasználói a Lefiten keresztül online foglalhatnak időpontot, kiválaszthatják a nekik tetsző edzéstípust (például zsírégetés, alakformálás) valamint választhatnak az edzők közül is. Ez a fajta online foglalási rendszer segített a Lefitnek költségeik csökkentésében és a működési hatékonyság növelésében is – mondta Han Wei, a platform alapítója.

A Lefit edzőtermek havi, negyedéves és éves bérleteket is kínálnak, és a nap 24 órájában működnek, hogy az eltérő igényű vendégkör igényeinek megfeleljenek.

A Lefit eddig 754 fitneszközpontot nyitott Kínában, a felhasználók száma pedig mára már meghaladja a hatmilliót.

 

Divat és sportruházat

Az új fitnesztrendek terjedésével az innovatív sportruházatok és a sportoláshoz használható hordozható eszközök ipara is gyorsan fejlődik.

Az új termékek fejlesztésekor a ruházati vállalatok figyelembe veszik a sportolni vágyó emberek igényeit, ezért például antibakteriális és szagtalanító funkcióval rendelkező szövetek használnak és tökéletes illeszkedést biztosító kényelmes ruhákat terveznek.

Liu Huizhi, az Aimer ruházati márka alelnöke elmondta, hogy a jelenleg a futó- és jógázó közönségre fókuszáló cég fenntarthatóbb, jobb légáteresztő tulajdonságokkal és kevesebb súrlódással rendelkező anyagokat tesztel, amelyek fejlesztéséhez kineziológiai elemzések eredményeit is felhasználják.

A sportolók körében rendkívüli népszerűségnek örvendenek az intelligens hordozható eszközök is. A cégek aktivitásmérő okoskarkötőkkel és intelligens spinning kerékpárokkal jelennek meg a piacon, hogy megfeleljenek a személyre szabott otthoni edzések igényeinek.

A tudomány és a technológia elősegítheti a sport fejlődését, szélesebb körben népszerűvé teheti a fizikai aktivitást és megkönnyíti a sportolás körülményeit – mondta He Wenyi, a Pekingi Egyetem nemzeti sportipari kutatóbázisának főtitkára és kutatója.

 

Bővülő baráti kör

Sok ember számára a testmozgás nemcsak az izmok fejlesztésének egy módja, hanem egyben lehetőség is arra, hogy új barátságokat kössön. Az online közösségi platform-alapú sportok segíthetnek a felhasználóknak abban, hogy baráti körüket bővítsék.

A tavalyi COVID-19 világjárvány miatt néhány edzőterem forgalma csökkent és ez arra kényszerítette az edzőket, hogy óráikat az online térben tartsák meg.

Az elmúlt évben több mint 23 millió ember tett közzé sport- és edzésvideókat a Kaishou-n, amely Kína egyik vezető online videómegosztó platformja, és több mint 20 millió Kuaishou-felhasználó követett naponta valamilyen élő fitnesz streaminget, hogy a napi edzésadagját teljesítse.

Egy másik kínai videómegosztó platform a Douyin – amely a TikTok ázsiai változata – által közzétett jelentés szerint, 617 hivatásos sportoló nyitott Douyin-fiókot, hogy követőikkel sporttal kapcsolatos tartalmakat osszanak meg valamint 67,62 millió videó került feltöltésre, amelyeken keresztül a felhasználók hétköznapi emberek edzéseit követhetik nyomon.

A videómegosztó platformok használata szintén ösztönzi a vállalkozások fejlődését. A forgalom és a követők számának növekedésével egyes edzők elkezdtek fitneszhez kapcsolódó termékeket értékesíteni élő közvetítéseken keresztül, megduplázva ezzel bevételeiket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük