December 6-án került sor az első 62 000 DWT kapacitású tengeri áruszállító hajó átadására a kínai Csiangszu tartományban.
A Tai Xing névre keresztelt óriás december 10-én kelt útra, hogy egy közel 90 ezer köbméternyi szélenergia-berendezést szállítson Ecuadorba. A hajó teherbírása és kapacitása csaknem kétszerese a piacon jelenleg megtalálható hajókénak.
A Tai Xing egy évig épült – a munkálatok hivatalosan 2020 novemberében kezdődtek, a hajót pedig 12 hónappal később tesztelték a tengeren. A hajó építtetője a részben kínai, részben lengyel tulajdonban lévő Chipolbrok Hajózási Társaság. A tervek szerint még három hasonló méretekkel rendelkező hajó készül, a sorozat következő darabján – a Herbert névre keresztelt hajón- már a befejező munkálatokat végzik. Az utolsó hajó a tervek szerint 2022 októberére készül el.
A hajók 199 méter hosszúak, több mint 32 méter szélesek, merülésük teljes megrakott állapotban 13,5 méter. Négy fedélzeti daruval vannak felszerelve, amelyek öt rakteret szolgálnak ki.
6 évtizedes lengyel-kínai együttműködés
Az 1951. június 15-én alapított Sino-Polish Ship Society SA Chipolbrok volt az első nemzetközi vállalkozás a Kínai Népköztársaságban. A kezdetben 6 régi hajóval működő Chipolbrok hamarosan egy elismert óceáni hajózással foglalkozó társasággá alakult, amelynek nettó eszközállománya meghaladja a 300 millió USD-t. A jelenlegi flotta 17 professzionális, nehéz teherbírású hajóból áll, amelyek összkapacitása csaknem 496 000 DWT.
Az óceáni szállítás terén szerzett több mint 60 éves tapasztalatának és a szolgáltatások állandó kiváló minőségének köszönhetően a Chipolbrok ma már egy elismert nemzetközi vállalat. A Chipolbrok közreműködött számos hajózási szakembert kiképzésében Kínában és Lengyelországban egyaránt. A vállalatot egy nemzetközi szállítási menedzsment csapat és egy professzionális személyzet támogatja, akik fenntartják az „elkötelezettség, felelősség, innováció és együttműködés” kultúráját. A Chipolbrok központja Sanghajban található.