A német napenergia- és hidrogénkutatási központ (ZSW) által szerdán közzétett elemzés szerint a világon a teljesen elektromos autók és a konnektorról tölthető hibridek összesen 53 százaléka közlekedett Kína útjain 2022 végén. .
A kutatás szerint ugyanakkor Kínában az elektromos autók állománya 14,6 millióra nőtt. Az Egyesült Államok és Németország a távoli második és harmadik helyen állt 3,4 millió, illetve 1,8 millió járművel.
Az új regisztrációk számának megduplázódásával, 6,5 millió elektromos járműre, Kína a piacok közül a legnagyobb növekedést is elérte tavaly, mivel az ország a globális regisztrációk 60 százalékát tette ki – áll a ZSW közleményében, hozzátéve, hogy a kormány ösztönző rendszerei és „viszonylag alacsony. „Az árak voltak a gyors növekedés okai.
Az elemzés szerint 2022-ben két kínai márka került az első három közé az új elektromos autók regisztrációjának globális gyártói rangsorában. Az első helyen a BYD áll közel 1,8 millió járművel, a SAIC pedig csaknem 1,18 millióval a harmadik helyen.
Az amerikai Tesla cég állt a második helyen több mint 1,3 millió elektromos autóval. A német autógyártó, a Volkswagen pedig a negyedik helyen végzett 831 800 új regisztrációval.
Németország tavaly kezdte Kínát gyártó országként feltüntetni hivatalos személygépkocsi-regisztrációjában. Azóta a kínai autók piaci részesedése 1,1 százalékra nőtt júniusban, megelőzve az Egyesült Királyságot a Szövetségi Motoros Közlekedési Hatóság szerint.
A BYD a németországi helyi kereskedőkre támaszkodik, és középtávon öt-tíz százalékos részesedést kíván elérni az ország elektromos autók piacán – mondta Lars Pauly németországi értékesítési vezetője a Német Sajtóügynökségnek (dpa) még júniusban.