A Belt and Road Initiative megszületése óta a China Mengniu Dairy Company Limited aktívan részt vesz a tejipar globális ipari láncának fejlesztésében, és elkötelezett amellett, hogy független innováción keresztül kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtson a fogyasztóknak itthon és külföldön.
Li Pengcseng a vállalat elnüke megosztotta meglátásait arról, hogy Mengniu hogyan bővítette üzleti lábnyomát Délkelet-Ázsiában.
„2018-ban Mengniu létrehozta a Yoyi C gyárat Indonéziában, így ez az első gyár, amelyet egy kínai tejipari vállalat létesített Délkelet-Ázsiában. Termékei Délkelet-Ázsia 12 országában és régiójában váltak népszerűvé, tápláló és ízletes tejtermékeket kínálva a helyi fogyasztóknak” – mondta Li Pengcseng.
A Mengniu indonéz gyárában az alkalmazottak több mint 90 százaléka helyi lakos, ami több mint ezer munkalehetőséget teremt a közösség számára. A társadalomhoz való jobb hozzájárulás érdekében Mengniu aktívan részt vesz a közösségfejlesztésben, valamint közjóléti és jótékonysági rendezvények szervezésében.
Az elmúlt években a márka befolyásának és termékeinek népszerűségének köszönhetően a Mengniu számos jól ismert márkát dobott piacra, köztük a Milk Deluxe-t, a Yoyi C-t és a Bellamy’s-t, amelyek a folyékony tejet, fagylaltot, tejport, sajtot és más kategóriákat fedik le. A délkelet-ázsiai piacot megcélzó prémium fagylaltmárkaként az Aice folyamatosan újítja termékkínálatát, javítja minőségét és építi márkaimázsát. Az elmúlt nyolc évben az Aice teljes értékesítése közel 10 milliárd jüant ért el a helyi piacon.
Úgy tudni, hogy az Aice három fagylaltgyárat üzemeltet Indonéziában és egyet a Fülöp-szigeteken, amely Délkelet-Ázsia legnagyobb fagylaltgyára. Ez a négy gyár napi tízmillió fagylalt gyártási kapacitással rendelkezik.
A globális zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású átmenet felgyorsulásával a fenntartható fejlődés, a szén-dioxid-semlegesség és a szén-dioxid-csúcs a tejiparban is forró téma lett.
A Mengniu ez év eleje óta valósítja meg ZÖLD stratégiáját (Governance, Responsibility, Environment, Ecosystem, Nutrition), amely a fenntartható fejlődést célozza meg. A vállalat szerint 15 témán és 28 akción keresztül a Mengniu a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén dolgozik a teljes ellátási lánc hat területén, és a tejipar élére állt a zöld átállásban.