Rekordmennyiségű árut szállítottak januárban az új nemzetközi szárazföldi-tengeri kereskedelmi folyosón, amely kulcsfontosságú logisztikai hálózatként összeköti Nyugat-Kínát a globális piacokkal.
A China Railway Nanning Group adatai szerint 2025 januárjában 104 000 húsz lábas konténeregyenértékegységet (TEU) szállítottak intermodális vasúti-tengeri szolgáltatások segítségével, ami 30,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A folyosó 2017-es megnyitása óta ez az első alkalom, hogy rekordidő alatt történt meg a 100 000 TEU szállítási mennyiség átlépése, ráadásul a rekord 15 nappal korábban dőlt meg, mint 2024-ben. Januárban jelentősen megnövekedett a foszforpor, cinkkoncentrátum, pirofilit és papírpép szállítása – mondta Wei Wenkang, a dél-kínai Csincsou kikötő keleti vasútállomásának vezetője. Az olyan termékek iránti kereslet is emelkedett, mint a repceolaj és a rizs, naponta körülbelül 24 vonat érkezik és indul az állomásról.
A délnyugat-kínai Csungking városában található kereskedelmi folyosó vasúti, tengeri és közúti hálózatokon keresztül köti össze a globális kikötőket. Jelenleg a teherszállítási szolgáltatások 73 belföldi város 157 pontjára terjednek ki, és 127 ország és régió 555 kikötőjére bővülnek.
Az új nemzetközi szárazföldi-tengeri kereskedelmi folyosó gyors fejlődése révén Kína tovább erősíti szerepét a világkereskedelemben, miközben az ország nyugati régiói új gazdasági fejlődési lehetőségekhez jutnak. A folyosó kulcsfontosságú eleme Kína infrastruktúra- és kereskedelemfejlesztési stratégiájának, amely előnyöket biztosít mind a helyi termelők, mind a nemzetközi kereskedelmi partnerek számára.