Újabb mérföldkőhöz érkezett a jövő év végén átadni tervezett Kína-Laosz vasútvonal építése, miután szombaton befejeződtek a vasútvonal leghosszabb alagútjának fúrási munkálatai.
A 17,5 km-es Anding alagút a délnyugat-kínai Jünnan tartományban, Jüancsiang és Mocsiang megyék határán található. Az építtető China Railway Kunming Group Co. Ltd-hez közeli források szerint az első osztályú, magas kockázati besorolású alagút egy sor kedvezőtlen geológiai jellemzővel, így például törésvonalakkal, ártalmas gázokkal, karszttal és puha kőzettel nehezítette a munkát.
A teljes vasútvonal Kunmingot, Jünnan tartomány fővárosát köti majd össze a laoszi fővárossal, Vientiane-nal. A Jühszi és Mohan közötti szakasz építésére idén eddig 11 milliárd jüant (nagyjából 1,67 milliárd dollárt), a beruházás megkezdése óta pedig összesen 47,35 milliárd jüant költöttek. Az Anding alagút átfúrásával a kínai szakaszon található alagutak 98.8%-a elkészült.
A kínai műszaki szabványokat és berendezéseket alkalmazó, több mint 1000 km-es vasútvonal a tervek szerint 2021 végére készül el és áll szolgálatba, fél napra rövidítve a Kunming és a laoszi főváros közötti utat.