Kirobbanó fogyasztásnövekedés az ünnepek alatt

A kínai gazdaság kirobbanó fogyasztásnövekedést tapasztalt az újévi, 3 napos ünnephez kapcsolódóan, a belső fogyasztás növelésére irányuló központi és helyi rendelkezéseknek köszönhetően – jelentette a Xinhua által vezetett Economic Information Daily hétfőn.

A China Union Pay adatai szerint 2021 első napján, a hálózatán keresztüli bankközi tranzakciók összege elérte a 359,2 milliárd jüant (kb. 55,07 milliárd USD) volt, jelezve, hogy Kína fogyasztása majdnem visszatért a pandémiát megelőző szintre.

A helyi rendelkezések lendületet adtak a fogyasztás helyreállításához. Az újévi ünnep előtt számos régió, intézkedéseket vezetett be a fogyasztás növelésének elősegítésére.

Például a délnyugat-kínai Kujcsou tartomány 94,5 millió jüant különített el a fogyasztás bővítésére olyan területeken, mint az idegenforgalom, az autóipar és a háztartási gépek. Kína fővárosa, Peking „fogyasztási hónap” elnevezésű kampányt indított a két legfontosabb hagyományos fesztivál, az újévi és a tavaszi fesztiválok idejére, amelyek idén február 12.-re esnek.

A helyi szintűeken túl, a központi kormányzat hosszú – távú rendelkezéseket is elfogadott a fogyasztás ösztönzése érdekében.

A városi és vidéki területeken, a Kereskedelmi Minisztérium (MOC – Ministry of Commerce) a közelmúltban több olyan szolgáltató központot utasított, amelyekben elérhető az étkeztetés, háztartási szolgáltatás, óvodák és az idősgondozás, hogy digitális akadályokban segítsék az időseket, megteremtve számukra is a barátságos fogyasztási környezet.

Ezeknek a rendelkezéseknek köszönhetően optimizmus uralkodik Kína fogyasztásának helyreállításával kapcsolatban. Guan Lixin, a Kínai Nemzetközi Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Akadémia kutatója elmondta, hogy az említett intézkedések végrehajtása fokozni fogja a fogyasztókba vetett bizalmat, kielégíti a változatos és korszerűsített igényeket, valamint optimalizálja a fogyasztási környezetet.

Guan szerint 2021-ben a fogyasztói piac helyreállása folytatódik. Így várhatóan Kína lesz a világ legnagyobb fogyasztói piaca.

.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük