Összesen 37 kínai mobiljáték ért el 100 millió dollár feletti külföldi bevételt 2020-ban, szemben az egy évvel korábbi 25-tel – jelentette kedden a Shanghai Securities News a Sensor Tower mobilalkalmazás-adatelemző platform.
Az adatok szerint a 30 legnagyobb kínai mobiljáték külföldi árbevétele az Apple Store-ban és a Google Play-en összesen 9,24 milliárd dollár volt 2020-ban, 47%-kal magasabb, mint egy évvel korábban.
A tavalyi listát a Tencent Games PUBG Mobile nevű online multiplayer harci játéka vezeti 1,06 milliárd dolláros bevétellel.
A játék 2018-as megjelenése óta 2,1 milliárd dolláros bevételt hozott Kínán kívül, és több mint 690 millió letöltéssel büszkélkedhet.
A listán szerepelnek még a Lilith Games, a NetEase, a FunPlus és a miHo Yo fejlesztők játékai is.
Az egyre növekvő bevételek tovább erősítik a kínai játékfejlesztők bizalmát a globális piacra lépést illetően.
A Tencent harmadik negyedéves jelentése szerint a mobiljátékokból származó árbevétel elérte a 39,173 milliárd jüant, ami 61%-os éves növekedésnek felel meg.
A Tencent másik népszerű játéka, a King of Glory tavaly naponta átlagosan 100 millió aktív felhasználóval büszkélkedhetett, ezzel az első játék lett a világon, amely átlépte ezt a küszöböt.
.