Továbbra is emelkedik a mobiltelefonos fizetés penetrációja Kínában, ahogy egyre többen szoknak hozzá a népszerű technológiához – derül ki egy felmérésből.
A China UnionPay és 17 kereskedelmi bank és fizetési szolgáltató közös felmérése szerint 2020-ban a 65 ezer válaszadó 98%-a nevezte meg a mobilos fizetést a leggyakrabban használt fizetési módként, szemben az egy évvel korábbi 93%-kal.
A QR kóddal fizetők aránya elérte a 85%-ot, ez 6 százalékpontos növekedés 2019-hez képest.
A járvány következtében egyre több offline fizetési helyzet vándorol online platformra. A felmérésben részt vevők 30%-a használ rendszeresen livestream vásárlást.
Mindeközben a kisebb fizikai üzletek egyre nagyobb mértékben integrálják az online és offline fizetési módokat, amivel további vásárlókra tettek szert a járvány alatt.
A felmérés azt is feltárta, hogy többnyire elégtelen az online vásárlók védelme: a két leggyakoribb kockázati forrás a mindenhol ugyanazt a jelszót megadó felhasználók, illetve a nyilvános wifihez csatlakozva fizetők voltak.