Az etióp kormány a kínai építőipari vállalatok „elismerésre méltó munkahatékonysága“, valamint egy nemrég megkezdett kínai építésű vasútvonal segítségével szeretné fejleszteni az ország üzemanyag-elosztó rendszerét.
A Xinhuának adott exkluzív interjúban Tadesse Hailemariam, az Ethiopian Petroleum Supply Enterprise állami kőolajellátó vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy országa egy közelmúltban elindult kínai építésű vasúti beruházás segítségével tervez olajat szállítani a szomszédos Dzsibuti kikötőjéből Etiópia középső részébe.
Etiópia tengeri kikötővel nem rendelkező ország, amely nagyban függ az importált kőolajszármazékoktól. Vasárnap fektették le az alapkövét annak a vasúti beruházásnak, amely a közép-etiópiai Awash városát köti majd össze a tengerparti Dzsibutival. A kivitelező a China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).
Az üzemanyagok hatalmas szerepet játszanak gazdaságunkban és energiaszektorunkban – nyilatkozta a Xinhuának Hailemariam, kiemelve a kőolaj szerepét Etiópia mezőgazdaságában, építőiparában, közlekedésében és egyéb szektoraiban.
Volt egy régi vasútvonal Dzsibuti és Addis Abeba között, ami már nincs használatban. Ez az új vasútvonal viszont villamosított lesz, így sokkal hatékonyabb lesz a réginél – mondta Hailemariam.
A hatékonyabb szállításnak köszönhetően az üzemanyag nyolc órán belül eljuthat Dzsibutiból Awashba, míg közúton, tartálykocsikkal ugyanez két-három napot is igénybe vehet.
Az állami olajvállalat vezetője kiemelte a kínai kivitelező szerepét is a beruházás kapcsán.
A kínai vállalatok roppant hatékonyak. Személyes tapasztalataim és történelmi hátterük alapján azt remélem, hogy határidő előtt elkészül az új vasútvonal. A jelenlegi ütemterv 9-12 hónapos munkát irányoz elő, de remélhetőleg ennél is gyorsabban végeznek a munkával – mondta Hailemariam.
A vasútvonal a tervek szerint kezdetben napi két tartályvonattal üzemelne, így éves kapacitása 1,3 millió tonna lenne. Hosszabb távon akár napi hatra is emelkedhet a szerelvények száma.