Megtört ugyan a kelet-kínai Fucsien (Fujian) tartomány fogyasztói piacának növekedése, miután 2020-ban 1,4%-kal 1,862 trillió jüanra csökkent a fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma, ám a visszaesés így is elmaradt a 2,5%-os országos átlagtól – jelentette kedden a Fujian Daily című napilap.
A fogyasztói piacon belül gyors ütemben bővült az online értékesítés, miközben olyan új üzleti formátumok fejlődtek ki, mint a live-streaming kereskedelem, ahol a nézők akár élőben követhetnek egy bevásárlást. A tartomány vidéki területein az online értékesítés összege 269,8 milliárd jüan volt, ami a harmadik legmagasabb adat Kínában, és 28,6%-kal több, mint egy évvel korábban.
Felfutóban van a zöld és okos termékek népszerűsége a fogyasztói piacon: A viselhető okos termékek eladásai 54,4%-kal nőttek, míg az 5 millió jüannál nagyobb éves forgalmú vállalatok által értékesített újenergia-járműveké (NEV) 28,8%-kal haladta meg az előző évit.
Fucsien 2020-ban nagy hangsúlyt fektetett a belső fogyasztás növelésére, amit különböző kampányokkal is igyekeztek fokozni. A tartományi kormány által létrehozott platformokon kereskedők és különféle szervezetek vettek részt a tevékenységekben, közösen gyorsítva a fogyasztási potenciál kiaknázását.
Jelenleg több mint 130 000 kereskedő vesz részt a tartományban a tavaszi holdújév ünnephez kapcsolódó fogyasztási tevékenységben. A városi önkormányzatok illetékes osztályai több mint 500 nagyszabású offline fogyasztásösztönző tevékenységet és több mint 5000 online live streaming eseményt szerveztek.