A szűk értelemben vett fogyasztói hitelek volumene 15 billió jüanról csaknem a duplájára, mintegy 29 billióra nőhet 2025-re, a piac pedig fokozatosan eltolódik egy egységes, kiforrott üzleti modell irányába – derül ki a McKinsey globális tanácsadó cég nemrég kiadott jelentéséből, amelyet a Chinanews.com szemlézett.
Kína fogyasztói pénzügyi piaca 2015 és 2019 között átlagosan évi 20%-kal bővült. 2020-ban azonban három jelentős nehézséggel is szembe kellett néznie: az alacsony kamatkörnyezet következtében csökkenő profitrátával, az élesedő piaci versennyel, valamint a nem teljesítő hitelek arányának gyors növekedésével – mondta Csü Hsziang-csün, a McKinsey & Co. globális ügyvezető partnere.
A jelentés szerint öt főbb fejlődési trend bontakozik majd ki Kína fogyasztóihitel-piacán a következő öt évben. Megduplázódik például a piac mérete, optimalizálják az internetes mikrohitelpiac szerkezetét, a fiatal generáció jelentős fogyasztói csoporttá válik, és a pénzügyi technológiának köszönhetően kibontakozhat a fogyasztói értéklánc.
A következő öt év során Kína fogyasztóihitel-piacának bővülése elsősorban a fejenkénti szabadon elkölthető jövedelem növekedéséből ered majd, amelyet a makrogazdasági fejlődés, a fogyasztói kiadások GDP-n belüli arányának további emelkedése, valamint a megtakarítások folyamatos csökkenése hajt majd.
Kínában fokozatosan nő a Z-generáció fogyasztási ereje, az online hitelek pedig egyre inkább kiváltják a hitelkártyákat a fiatalok fő hitelforrásának szerepében.