Kínában egyre nagyobb a kereslet az úgynevezett új energiával hajtott járművek (NEV-new energy vehicle) iránt.
„A NEV iparág az ország gazdasági növekedésének egyik legfontosabb új hajtóereje””-mondta Chen Shihua, a Kínai Autógyártók Szövetségének főtitkárhelyettese. Kínában a lakosság egyre környezettudatosabb és egyre nagyobb érdeklődést mutat a környezetbarát NEV termékek iránt és a kormány is különböző intézkedésekkel segíti az iparág fejlődését.
Az ágazatban jelentősen megnőtt a technológia színvonala és a vállalkozások versenyképessége, amit olyan kulcsfontosságú mutatók is alátámasztanak, mint a termelés és értékesítés volumene.
Az új energiával hajtott járművek értékesítése 2021 első öt hónapjában elérte a 950 000 darabot, amely 2,2-szerese a tavalyi év hasonló időszakában mért adatnak. A Kínai Autógyártók Szövetségének előrejelzése szerint az elektromos járművek gyártásának és értékesítésének növekedési üteme a következő öt évben várhatóan 40 százalék felett marad.
A hagyományos meghajtású autók üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása komoly kihívások elé állítja az a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére tett ígéreteket. Kína a tervek szerint 2030-ig eléri a csúcsot a szén-dioxid kibocsátás terén, ezt követően fokozatosan csökkenni fog az emisszió, és az ország az ígéretek szerint 2060-ra elérheti a karbonsemlegességet is. „Az autóipar átalakításának kulcsa az új energia. Az új energiával hajtott járművek térnyerése segít Kínának elérni a karonsemlegességre tett ígéreteit” – mondta Fu Bingfeng, a Kínai Autógyártók Szövetségének ügyvezető alelnöke.
Tavaly novemberben Kína bemutatta a 2021 és 2035 közötti időszakra vonatkozó NEV ipar fejlesztési tervét. Ennek alapján az új energiával hajtott járművek értékesítése Kínában 2025-re az összes új autó értékesítésének 20 százalékára nőhet.
A NEV iparág növekedése jelentős változásokat fog hozni Kína autópiacán. A virágzó infrastruktúra-fejlesztés, valamint a támogató politikai közeg együttesen segítik az ágazat gyors fellendülését.
A Kínai Autógyártók szövetségének adatai szerint áprilisig 644 akkumlátorcsere -állomást és 1,87 millió elektromos töltőállomást építettek országszerte.
A State State Grid Corporation of China (SGCC) eddig 27,4 milliárd jüant (mintegy 4,2 milliárd amerikai dollárt) fektetett a töltési infrastruktúra kiépítésébe.