A kínai autógyártók az év eleje óta tovább gyorsították a külföldi terjeszkedés ütemét, és jelentősen növelték az exportált autók számát – jelentette pénteken a Xinhua csoporthoz tartozó Economic Information Daily.
Az első félév legnagyobb autóexportőrei a SAIC Motor Corporation, a Chery Holding, a Chongqing Changan Automobile Company, a Dongfeng Automobile, a Great Wall Motor, a Geely Automobile Holdings, a Beijing Automotive Group és az Anhui Jianghuai Automobile Group voltak – derül ki a Kínai Autógyártók Szövetsége adataiból.
A SAIC Motor az első félévben 265 000 gépjárművet értékesített külföldi piacain, 112,8%-kal többet, mint egy évvel korábban, míg a Chery Holding saját rekordját megdöntve 118 700 autót exportált, ez 168,4%-os éves növekedésnek felel meg.
Ugyanezen időszakban a Geely Auto 53 422 autót exportált, 173%-kal többet, mint egy évvel korábban. A közel 400 külföldi értékesítési és szervizkirendeltséggel rendelkező vállalat 30 országban van jelen többek között Kelet-Európában, a Közel-Keleten, Délkelet-Ázsiában és Dél-Amerikában.
A JAC Motors január és július között több mint 40 000 autót exportált, 144,42%-kal többet, mint az előző év azonos időszakában. A cég értékesítési hálózata világszerte több mint 130 országra és régióra terjed ki.
Az autóexport első féléves növekedése számos tényezőnek köszönhető, többek között a nemzetközi piacok talpra állásának, a kínai autók javuló versenyképességének és az alternatív hajtású autók (NEV) növekvő exportjának – mondta Hszü Hajtung, a Kínai Autógyártók Szövetségének helyettes főmérnöke.
Az első félévben az európai piac volt a kínai autók egyik fő célállomása. Az európai export jelentős növekedésének fő oka, hogy a zöld átmenet jegyében lendületesen fejlődik a NEV szegmens, miközben az európai elektromos autógyártók viszonylag kevésbé versenyképesek, ráadásul több európai országban is leállt a termelés a COVID-19 járvány következtében.
Népszerűek voltak a kínai autók a Közel-Keleten és Észak-Afrikában is, ahol Szaúd-Arábia, Irán és Algéria voltak a fő felvevő piacok.
Miután Kína egyre jobban elmélyíti együttműködését az Új Selyemút országaival, Szaúd-Arábia pedig folytatja Vision 2030 nevű gazdasági diverzifikációs tervének végrehajtását, a kínai autók az elemzők szerint óriási növekedési potenciált rejtenek nemcsak az országban, hanem a Perzsa-öböl egész térségében.
A japán autók által uralt délkelet-ázsiai piacon is a növekvő elektromos szegmens kínál lehetőségeket a kínai gyártók számára.