További tartalékok vannak a vidéki fogyasztásban a gazdaságpolitikai támogatásnak köszönhetően

 

Kína vidéki fogyasztói piaca a várakozások szerint fenntartja gyors bővülését, miközben az ország további intézkedéseket jelent be ennek támogatására – jelentette szerdán az Economic Information Daily.

A Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai szerint a fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítése Kína vidéki területein 454,7 milliárd jüant tett ki júliusban. Ez 8.8%-os éves növekedésnek felel meg, ami 0,4 százalékponttal meghaladja a városi területek adatát.

Tung Lihua, a statisztikai hivatal kereskedelmi és gazdasági osztályának vezetője elmondta, hogy a vidéki fogyasztási piac jelentős felpattanást mutatott idén március óta, miután sikeresen megfékezték a COVID-19 járvány terjedését az országban, míg a fogyasztási cikkek vidéki kiskereskedelmi forgalma a második negyedévben 14,3%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

2020-ban a fogyasztási cikkek vidéki kiskereskedelmi forgalma 5,3 billió jüant tett ki, ez Kína teljes, 39,2 billiós országos adatának 13,52 százaléka, így hatalmas potenciál rejlik benne – mondta Hung Jung, a Kínai Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködés Akadémia E-kereskedelmi Kutatóintézetének munkatársa.

Elmondása szerint a vidéki fogyasztás felfutása az elmúlt években erős lendületet vett, és már nyolcadik éve gyorsabban nő a fogyasztási cikkek értékesítése a vidéki területeken, mint a városokban.

A vidéki lakosság jövedelmének növekedése is stabil alapot teremtett a vidéki fogyasztás további növekedéséhez.

Mint Hung rámutatott, 2020-ban a vidéki lakosok átlagos elkölthető jövedelme 17 131 jüan volt. Ez 3,8%-kal magasabb az előző évinél, míg a városi adat csupán 1,2%-kal nőtt ez idő alatt.

Kína vidéki kereskedelmi rendszere tovább fejlődik, a vidéki lakosság fogyasztási potenciálja pedig tovább növekszik az új fejlődési minta gyorsuló kiépítésével, így a vidéki területek fokozatosan a leggyorsabb fogyasztásipotenciál-növekedést mutathatják fel Kínában – mondta Hung.

Kína a közelmúltban fokozta a gazdaságpolitikai támogatást a vidéki területek fogyasztásának ösztönzése érdekében, összekapcsolva például a falvak és kisvárosok e-kereskedelmi rendszereit, javítva az expresszfutár-szolgálatok logisztikai elosztási rendszereit a vidéki területeken, biztosítva a vidéki lakosság foglalkoztatását és jövedelemnövekedését, valamint megerősítve a megyei kereskedelmi rendszerek kiépítését.

A vidéki fogyasztás létfontosságú csomópontjait alkotó 21 000 kisváros várhatóan további pénzügyi és befektetési támogatást kap a jövőben.

.

.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük