Egyre értékesebbek a kínai márkák

A kínai márkák értéke jelentősen nőtt a minőség és a fenntartható fejlődés érdekében megtett fejlesztések következtében – derül ki a Kantar nemzetközi piackutató cég felméréséből. A 2021 BrandZ Top 100 elnevezésű jelentés a legértékesebb kínai márkákat állítja rangsorba.

Az előző évben mért adatokhoz képest 100 kínai márka összértéke 57 százalékkal emelkedett és ezzel elérte az 1,56 billió amerikai dollárt. A top 10-es listát a Tencent nevű vállalat vezeti, amelynek márkaértéke 85 százalékkal 279,6 milliárd dollárra emelkedett. A Tencent Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, tevékenységének három pillérét az online játékok, a közösségi média és az online hirdetések alkotják.

A második helyen az Alibaba a harmadik helyen pedig a Kweichow Moutai végzett, 201,9, illetve 110,6 milliárd dolláros márkaértékekkel.

A hétfőn Sanghajban nyilvánosságra hozott rangsor szerint a listára idén felkerülő kínai márkák az elmúlt 11 év leggyorsabb márkaérték-növekedését realizálták – mondta Doreen Wang, a Kantar BrandZ elnöke.

A gyors márkaérték-növekedés többnyire a fenntartható fejlődés érdekében hozott fejlesztési lépéseknek köszönhető. A kínai márkák gyorsan tudtak reagálni a nemzetközi piacon tapasztalható versenyre és a fogyasztók viselkedésében bekövetkezett változásokra.

Az innováció a kínai márkák növekedésének kulcsfontosságú hajtóereje – jegyezte meg Doreen, hozzátéve, hogy a kínai márkák innovációs képessége világelső, különösen a háztartási gépeket, ruházati cikkeket és kiegészítőket, valamint személyes higiéniai termékeket előállító márkák tekintetében.

A fogyasztók igényeinek kielégítése mellett rendkívül fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása és a fenntartható fejlődés érdekében tett fejlesztések. A jelentés szerint ugyanis a kínai vásárlók a többi fogyasztónál nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a társadalmi felelősségvállalásnak.

Doreen kifejtette, hogy a kereskedelmi és a társadalmi értékek szoros összekapcsolása lehet a siker kulcsa a márkák értéknövelésében. Példaként említette az idei győztes vállalat, a Tencent által kezdeményezett jótékonysági projekt sikerét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük