Egy héttel a negyedik Kínai Nemzetközi Import Expó (CIIE) kezdete előtt megérkezett Kínába az a tehervonat, amely a kiállításon bemutatásra kerülő tárgyakat egy részét szállította.
A CIIE történelmében ez volt az első alkalom, hogy a kiállítás szervezéséhez tehervonatot használtak. Harmincöt, összesen mintegy 460 tonnás konténert szereltek össze, amelyek a németországi Hamburgból és Duisburgból, valamint a lengyelországi Malaszewiczéből szállították az árukat Kínába.
A rakomány célországának tiszteletére a vonatot „Jinbo”-nak nevezték el, ami kínaiul a CIIE rövidítése. A szállított kiállítási tárgyak sokfélesége rendkívül lenyűgöző volt. A konténereket megfelelően fertőtlenítették, hogy megfeleljenek az expó járványmegelőzési követelményeinek.
Wang Jinqiu, a vonatot üzemeltető sanghaji társaság elnöke szerint a vonat használata felére csökkentette a szállítási időt a hagyományos tengeri szállításhoz képest.
Az Egy Övezet Egy Út program (Belt and Road Initiative-BRI), amelyet Kína indított útjára, mára a világ legnagyobb nemzetközi együttműködési platformjává nőtte ki magát. Az adatok azt mutatják, hogy Kína BRI-országokkal folytatott árukereskedelmének kumulált volumene 2013 és 2020 között elérte a 9,2 billió dollárt.
Kínai Nemzetközi Import Expó (CIIE) a világ első importkiállításaként 3000 vállalkozás számára nyújt bemutatkozási lehetőséget. A rendezvényen részt vevő cégek közül több mint 600 érkezik különböző BRI-országokból.
Szombaton Srí Lanka nemzeti pavilonja zsúfolásig megtelt kínai vásárlókkal, akik a dél-ázsiai ország jellegzetes ceyloni teáját szerették volna megkóstolni.
„A teán kívül Srí Lanka-i fűszereket, kókuszolajat, kekszet és csokoládét is hoztunk a kiállításra, ezek a termékek a legtöbb kínai fogyasztó számára újdonságnak számítanak” – mondta Kavisha Lokuhitige, a Kína-Sri Lanka Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Szövetség főtitkára.
A kiállítás autókra specializálódott területén az Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), az Egyesült Arab Emírségek olajtársaságának standja is megtalálható. A cég második alkalommal vesz részt az import kiállításon. A vállalat által bemutatott csúcskategóriás kenőolaj sok kínai vásárló elismerését elnyerte az expón, és a kiállítás segítségével új üzleti kapcsolatok is születtek – mondta Wu Weigang, a vállalat kínai irodájának értékesítési vezetője.
Abikunda Samuel, Ruanda Kínai Nagykövetségének kereskedelmi tanácsosa elmondta, hogy a CIIE-n való részvétel lehetőséget ad arra, hogy a kínai fogyasztók minél szélesebb köre megismerhesse Ruanda híres termékeit, például a chiliolajat és a kávét.
Samuel hozzátette, hogy az ország termékeinek bemutatása mellett az expón való részvételnek egy másik küldetése is van. „A CIIE segítségével megragadjuk a lehetőséget, hogy országunkat Kínában is népszerűsítsük” – mondta, és a pavilon falán elhelyezett hegyi gorillákat ábrázoló plakátokra mutatott.
A CIIE segítségével Kína és Ruanda között létrejött hosszú távú üzleti kapcsolatok számos munkalehetőséget teremtettek a ruandai gazdálkodók számára, és így az ország egész gazdaságának javára váltak – mondta Samuel.
A negyedik Kínai Nemzetközi Import Expó ismét bebizonyította a nemzetközi együttműködések és üzleti kapcsolatok fontosságát.