A kínai fogyasztói piac potenciálja stratégiai jelentőségű a brazil élelmiszer- és italgyártók számára.
Marcelo Siegmann, a JBS külpiaci igazgatója a Xinhua-nak adott interjújában elmondta, hogy Kína „stratégiai piac” a brazil élelmiszergyártó számára, és a kínai piac a vállalat termékeinek egyik fő célpontja, több mint 30 százalékot tesz ki a globális exportjából.
„A Covid-19 világjárvány alatt a fehérjeágazatban nőtt az e-kereskedelem, és a JBS-nek ehhez a ágazathoz is igazítania kell a portfóliónkat – mondta.
A Sao Paulo-i székhelyű élelmiszer-feldolgozó csoport a világ több mint 190 országára és régiójára bővítette tevékenységét. „A CIIE az egyik legnagyobb és legrelevánsabb vásár Kínában, a JBS örömmel vesz részt az eseményen az első év óta, és ismét megmutathatja szerteágazó portfólióját” – mondta Siegmann.
A Brasil Foods (BRF) a világ legnagyobb baromfi- és sertéshús-exportőre, közel 90 éves múlttal. A vállalat 16 évvel ezelőtt bővítette tevékenységét a kínai piacra, és jelenleg 11 gyára van feljogosítva termékeinek Kínába történő exportjára. Idén Brazília élelmiszer- és mezőgazdasági szektorának egyik képviselőjeként vesz részt a CIIE-n.
„Kína rendelkezik a világ legnagyobb fogyasztói piacával, és gyors gazdasági növekedés jellemzi. Jelenlétünk kiterjesztése ezen a piacon közvetlenül összefügg küldetésünkkel, hogy jobb életet biztosítsunk az embereknek világszerte, a farmtól az asztalig” – mondta Beatriz Benedetti, a BRF innovációs igazgatója.
A Miolo Wine Group számára ez lenne a negyedik alkalom, hogy kiállítja borait a CIIE-n. A neves brazil borász több mint 10 éve van jelen a kínai piacon, és négy egymást követő évben Kína egyike a három fő exportcélországnak.
A narancslé egy másik jellegzetes ital Brazíliában. A sűrített narancslé-gyártó Sucorrico, a világ legnagyobb narancslé-exportőre. Számukra viszont Kína a negyedik legnagyobb exportcélország. A kínai piacon való jelenlétének növelése érdekében a Succorrico első alkalommal vesz részt a China International Import Expo-n (CIIE).