Csöcsiang tartományban – amely Kína e-kereskedelmi központja – az online kiskereskedelmi értékesítése erőteljes növekedést mutatott az idei év első tíz hónapja alatt.
A tartomány kereskedelmi minisztériumának adatai szerint az online kiskereskedelmi értékesítése ebben az időszakban elérte az 1,84 billió jüant (mintegy 288,3 milliárd amerikai dollárt), ami 12 százalékos növekedést jelent előző év azonos időszakához képest.
Az Alibaba e-kereskedelmi óriásának is otthont adó tartomány lakói januártól októberig közel 953,74 milliárd jüant költöttek online vásárlásra, ami 14,7 százalékos növekedés éves szinten.
Az online értékesítés legnépszerűbb termékei a ruházati cikkek, cipők és táskák, lakberendezési tárgyak, számítógépek, valamint a kommunikációs és szórakoztató elektronikai termékek voltak.
A Nemzeti Statisztikai Hivatal (NBS) adatai alapján ebben az időszakban az online kiskereskedelmi értékesítés országos szinten 17,4 százalékkal nőtt, és elérte a 10,38 billió jüant.