A kínai fogyasztói piac virágzik a Tavaszi Fesztivál ideje alatt

A téli olimpia iránti óriási érdeklődése miatt Kínában az olimpia kabalája a Bing Dwen Dwen panda minden darabja elkelt. Kínában élénk fogyasztás tapasztalható a holdújév idején, az év első hétnapos fesztiválján, amely vasárnap ért véget.

Míg a téli játékok ösztönözték a jég- és hóipar növekedését, a reálgazdaság a digitális technológiákat használta fel a szervizelhetőség javítására és a különféle fogyasztói igények online és offline kielégítésére.

Amikor pénteken elkezdődött a pekingi téli olimpia, az Alibaba e-kereskedelmi óriás szerint több mint egymillióan özönlötték el a hivatalos Tmall Olympics boltot, és rohantak megvenni Bwen Dwen Dwent, egy plüss pandát korcsolyákon és egyéb sporteszközökön.

Az ipari adatok azt mutatják, hogy a kínaiak érdeklődése folyamatosan növekszik a jeges és havas sportok és szórakozás iránt, amit a pekingi játékok fellendítettek.

A szilvesztertől péntekig tartó időszakban a sífelszerelések eladása több mint 180 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és több mint 300 százalékkal nőtt a téli sportokhoz kapcsolódó termékek értékesítése – mondta Tmall.

Január eleje óta 310, illetve 130 százalékkal nőtt a „curling” és a „jégkorong” kifejezésre történő keresések száma, miközben a jég- és hósportok vonzereje nő a fiatal generáció körében – mondja Dianping a Yelp kínai változata.

A jég és hó trendje az egész országban elterjedt, és lendületet adott a kínai turisztikai piacnak. Az Alibaba Fliggy utazási helyszínén tavaly több mint 30 százalékkal nőttek a hó- és jégturizmushoz kapcsolódó termékek megrendelései, és a síterepek, köztük az északkelet-kínai Jilin tartományban található Csangbaj-hegység is felkapott célpont lett.

A kínai jég- és hóturizmus piaca várhatóan megtartja növekedési lendületét számos pozitív tényező miatt – mondta Liu Yunan, a Kchance turisztikai szolgáltató cég menedzsere.

A turisztikai fogyasztás feljavítása elősegíti, hogy a jég- és hóiparban az interaktív termékek népszerűbbek legyenek – mondta Liu, hozzátéve, hogy a Téli Játékok és a helyi önkormányzatok által kiadott ösztönző politikák együttesen magasabb szintre emelhetik az iparágat.

NYÜZSGŐ BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOK

A dél-kínai Hainan szabadkereskedelmi kikötő vámmentes üzletei megteltek az ünnep alatt parfümökért, kozmetikumokért és elektronikai cikkekért sorban álló fogyasztókkal.

A turisták olyan nemzetközi luxusmárkák üzleteibe özönlöttek, mint a Gucci, az YSL Beauty és a Bvlgari, amelyek intézkedéseket vezettek be a fogyasztói áramlás korlátozására.

A fogyasztók lelkesedése a kelet-kínai Sanghajban virágzik, mivel a város offline fogyasztása elérte a 37,1 milliárd jüant (mintegy 5,84 milliárd dollárt) a hétnapos ünnep alatt, ami 28,6 százalékkal haladja meg az előző évit a Consumer Market Big Data Laboratory (Sanghaj) szerint.

Sanghajban csaknem 11 millió látogató érkezett, és több mint 17,7 milliárd jüan bevételre tett szert ebben az időszakban – közölték a helyi hatóságok vasárnap.

A néhány helyen szórványosan előforduló COVID-19 megbetegedések ellenére az ország pontos vírusvédelmi politikája a minimálisra csökkentette a járvány emberek életére gyakorolt ​​hatását.

A hivatalos adatok szerint január 17-től, a Tavaszi Fesztivál utazási rohamának első napjától szombatig összesen több mint 100 millió közúti utas utazott Kínában.

„Az alacsonyabb szintű városokban, valamint egyes középső és nyugati tartományokban a fogyasztás lendületet kap a szülővárosukba visszatérő lakosok nagy száma miatt” – áll a China International Capital Corporation jelentésében.

A jelentés szerint az ünnep alatt a harmadosztályú városok kasszabevétele jobb volt, mint az első osztályú városoké. Vasárnap a 2022-es Tavaszi Fesztivál új filmek összbevétele meghaladta a 6 milliárd jüant.

„A belföldi fogyasztás várhatóan fenntartja a növekedési lendületet, és 2022-ben tovább élénkül” – mondta Guo Liyan, a Kínai Makrogazdasági Kutatói Akadémia kutatója, rámutatva, hogy a globális világjárvány fokozatosan ellenőrzés alá kerül.

Kína vezető gazdasági tervezője a közelmúltban azt mondta, hogy az ország támogatja az áruk és szolgáltatások fogyasztásának integrációját, javítja a falusi turisztikai szolgáltatások minőségét, és gyorsabban integrálja a kerületi és vidéki e-kereskedelmi rendszereket és expressz kézbesítési rendszereket.

Az országban a foglalkoztatás stabil maradt, a bevételek növekedése pedig lépést tartott a gazdasági növekedéssel, ami szilárd garanciát jelent a fogyasztás előrehaladására a stabilitás megőrzése mellett – tette hozzá Guo.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük