A Kínai Informatikai és Kommunikációs Kutatóintézet (CAICT) jelentése szerint a kínai mobiltelefon-eladások száma januárban elérte a 33,02 millió darabot, viszont éves összehasonlításban 17,7 százalékkal csökkent.
Az adatok szerint a múlt hónapban összesen 30 új mobiltelefon modell jelent meg, ami 43,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – közölte a CAICT, az Ipari és Informatikai Minisztérium alá tartozó kutatóintézet.
A kínai mobiltelefon-piacot továbbra is a hazai márkák uralják. A kínai márkák eladásainak száma meghaladta a 25,65 millió darabot, ami a teljes eladások 77,7 százalékát tette ki.
Az adatok szerint januárban a kínai márkák 26 új modellt dobtak piacra, ami éves szinten 48 százalékos csökkenést jelent.
2021-ben a kínai mobiltelefon-eladások száma a 2020-as adatokhoz képest 13,9 százalékkal nőtt és elérte a 351 millió darabot.