A Kantar nemzetközi piackutató cég közzétett jelentése szerint a kínai márkák visszaverték a csökkenő tendenciát és tartós növekedési lendületet tartottak a járvány utáni időszakban.
Összesen 14 kínai márka került be a 2023-as BrandZ 100 legértékesebb globális márka ranglistájába, miközben a listán szereplő 100 globális márka összértéke csökkent.
A Tencent és az Alibaba a hetedik és a 14. helyen végzett az összesített rangsorban, 141,02 milliárd dolláros, illetve 91,9 milliárd dolláros márkaértékkel.
Az Apple megőrizte koronáját a világ legértékesebb márkájaként, a Google és a Microsoft pedig a második, illetve a harmadik helyet foglalja el a listán.
A SHEIN kínai gyorsdivat márka és a palackozott víz óriása, a Nongfu Spring először került fel a listára 24,25 milliárd dolláros, illetve 21,76 milliárd dolláros márkaértékkel.